Marknadsförare till Göteborgs Stadsteater

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stadsteater AB är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Här ingår Göteborgs Stadsteater, Stora Teatern och Backa Teater. De tre teaterhusen har som mål att erbjuda invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet och genom sina uppsättningar engagera, skapa debatt, roa och mana människor till eftertanke.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stadsteater söker en marknadsförare till teaterns marknadsavdelning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80 procent med placering i vårt teaterhus vid Götaplatsen.

Som marknadsförare på Göteborgs Stadsteaters marknadsavdelning är du en del i det kreativa team som ansvarar för all extern kommunikation av teaterns verksamhet. Du projektleder och ansvarar själv för ett antal kampanjer och marknadsför teaterns egna produktioner såväl som gästspel och övriga verksamhet.

Du utformar strategier och genomför kampanjer i såväl digitala, sociala som traditionella medier. Du driver försäljningen, skapar samarbeten och fördjupar teaterupplevelsen genom relevant och intressant innehållsmaterial. Som en del i marknadsavdelningen bidrar du också till att ansvara för att avdelningens arbete håller sig à jour med rådande trender.

KVALIFIKATIONER
För rollen behöver du ha högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller likvärdigt. Du har erfarenhet av projektledning av marknadskommunikation, kampanjplanering, bildhantering, webb, sociala medier och textproduktion. Du är bra på att målgruppsanpassa budskap samt att välja rätt kommunikationskanaler.
Erfarenhet inom systemen Episerver för webbpublicering och Markethype för olika utskick eller liknande är önskvärt.

Som person är du mångsidig, proaktiv, trygg och självgående med en förmåga att se helheten. Du har ett försäljningsdriv och trivs med att arbeta i ett högt tempo med ett flexibelt förhållningssätt. Du är strukturerad och noggrann med en förmåga att balansera hög kvalitet med effektivitet.

Du är stilistiskt säker i skrift och tilltal. Har en god samarbetsförmåga såväl internt som externt. Vi utgår från att du har en förståelse för långsiktigt varumärkesarbete och är uppdaterad när det gäller samtida strömningar och tendenser inom kommunikationsområdet.
Erfarenhet av och intresse för scenkonst är meriterande. Likaså om du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation med bland annat upphandlingsprocesser.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi vill välkomna dig som vill ha en omväxlande roll med möjligheter att utvecklas, till en engagerad arbetsplats i ständig utveckling. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett professionellt och projektorienterat arbete med syfte att skapa och förmedla kvalitativ teater till alla göteborgare.

ÖVRIGT
Låter detta intressant? Ansök via länken.
Intervjuer planeras att genomföras vecka 3.

Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Då vi inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024