OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Margareta Kull started the company Kull Leadership AB in 1995. Since then, she and her team have carried out national and international assignments for organisations like Skanska, Getinge, Sweco, Alfa Laval, Modity, Lund municipality etc. We carry out assignments for managers and executives at all levels of the organisation, from group management and downwards.
Kull Leadership AB söker nu en driven, kreativ och kommunikativ Marknadsförare/Kommunikatör
Vi befinner oss i en spännande utveckling där Margareta Kull precis skrivit klart sin bok om vikten av att vara en modig ledare, för både våra organisationers och vår planets skull. Efter många år med IRL program utvecklar vi nu våra online program i linje med boken.
Din roll
I rollen som marknadsförare/kommunikatör har du huvudansvar för att driva och utveckla internationell marknadsföring av Margareta Kull som varumärke, företagets tjänster och boken. Du skapar både långsiktig strategi och aktivitetsplaner samt genomför dessa.
Du rapporterar till Margareta Kull och samarbetar med övriga medarbetare, kunder och leverantörer etc.
Du arbetar hemifrån (meriterande om du bor i Göteborgsområdet) och arbetet är självständigt. Dina arbetstider beslutas genom överenskommelse och uppgår till 20 tim/vecka.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Marknadsföring av Margareta Kull som varumärke, företagets tjänster och boken. Detta inkluderar bland annat:
· Sociala medier - text och fotografering
· Mindre kampanjer
· PR - utskick till podcasts, tv, radio
· Hemsida - uppdatering bild/text/design i Wordpress, SEO
· Nyhetsbrev - skapa utskick
· Kundvård befintliga/nya kunder
· Filmning av video-material för marknadsföring och online-tjänster (meriterande)
Din profil och ditt sätt att vara
För att lyckas i din roll behöver du vara självgående, bra på att driva, prioritera och skapa resultat. Du har ett genuint intresse för ledarskap, personlig utveckling och planetens utveckling. Du skapar engagemang och motivation. Du har ett helhetsperspektiv, ser möjligheter och får saker att hända. Du har förmågan att tänka utanför boxen, skapa och hålla en långsiktig röd linje. Ett gott samarbete bygger på att vi vågar vara oss själva. Det är därför betydelsefullt för oss att du har självdistans och bjuder på dig själv. Vi önskar att du känner igen dig i våra värderingar Bäst, Modig och Öppen.
Vi söker dig med:
• Minst 5 års arbetserfarenhet inom t ex kommunikationsbyrå/kundsidan
• Kreativ läggning
• God samarbetsförmåga
• Mycket goda kunskaper i engelska, även skriftligt då all marknadsföring sker på engelska.
• Goda kunskaper i att skriva svensk text
• Erfarenhet av följande program (eller motsvarande)
o InDesign
o Illustrator
o Photoshop
o Premiere pro
o Campaign Monitor/MailChimp
Är du intresserad?
Tjänsten är en timanställning på 50% i 6 månader till att börja med. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 13 december 2021. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Susanne Lundqvist via susanne@kulleadership.se. CV, personligt brev samt ev. arbetsprover skickas till samma adress.