OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Avdelningen för Hållbar tillväxt tillhör Kommunledningskontoret inom Uddevalla kommun och har god kompetens inom regional och lokal tillväxt, vilket bland annat inbegriper näringslivsutveckling, samhällsplanering, hållbar utveckling, EU-finansiering, projektledning, samverkansprojekt och folkhälsa.
Vi på Avdelningen för Hållbar Tillväxt söker nu en vikarie för vår Marknadsförare/Producent Maria som ska vara föräldraledig.
Arbetsuppgifter
Du blir en inhouse-resurs i kommunikation för avdelningens olika projekt och verksamhetsområden. I rollen som marknadsförare, producent och journalist arbetar du i många olika kanaler, med allt från text och bild till video och layoutarbete. Bland dina arbetsuppgifter ingår att planera och leverera innehåll till kommunens näringslivstidning, skapa och uppdatera webbsajter, kommunicera med näringslivet och allmänheten genom sociala medier och nyhetsbrev, samt vid behov kunna producera trycksaker.
Kvalifikationer
Personlighetsmässigt tror vi att du som söker är en driven, självständig och prestigelös "do-er" som trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du är en öppen, utåtriktad och entusiasmerande person som trivs med interna och externa kontakter. Vidare är det viktigt att du är en kreativ problemlösare som har en förmåga att se helheten och besitter analytiska kunskaper samt ett strategiskt marknadsföringstänk.
Följande grundläggande krav finns för tjänsten:
- Du skall behärska Adobes kreativa paket.
- Du skall ha mycket god känsla för form, färg, redigering och typografi.
- Du ska vara insatt i online- och webbkommunikation (sociala media, kampanjer, bildoptimering, hemsidor, sökord och dylikt).
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Skriver texter så som pressreleaser, nyhetsbrev, webbtexter, annonser m.m.
- Du är van att arbeta i webbverktyg, meriterande om du har erfarenhet av Sitevision och Wordpress.
- Du skall kunna optimera dina original för tryck.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078