OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven student med ett intresse för försäljning och marknadsföring? Vill du få praktisk erfarenhet och utveckla dina färdigheter på ett klimatmedvetet och expansivt företag? Då är detta en möjlighet för dig!
OM TJÄNSTEN
PlantVation AB har funnits sedan 2019 och är ett innovativt teknikföretag som utvecklar och levererar odlingsteknik till skogsindustrin. Företagets huvudprodukt är ett storskaligt, helautomatiserat och vertikalt odlingssystem som förodlar plantor i en sluten miljö och ger en produktion året runt. Deras kunder är plantskolor och PlantVations´s teknik bidrar till en effektiv och hållbar odling av plantor som i sin tur bidrar till ökad återbeskogning och till att mildra klimatförändringar. De jobbar för att bli en ledande leverantör av innovativ, hållbar och effektiv odlingsteknik inom skogsindustrin på en global marknad.
I rollen som marknadsförings- och säljassistent kommer du bli en del av PlantVations team och arbeta nära företagets säljavdelning. Din huvudsakliga uppgift är att finnas till hands och stötta upp företaget i dess strävan efter tillväxt och expansion.
Du kommer bli anställd som konsult hos Academic Work och arbeta hos PlantVation i Kvissleby. Uppdraget motsvarar deltid på ca 8 h/ veckan med möjlighet till fler timmar på sikt. Arbetstiderna är primärt kontorstider mellan 8-17 men kan anpassas efter studieschemat. Möjligheten finns att förlägga visst arbete på distans.
Du erbjuds
- Möjligheten att utveckla dina färdigheter inom försäljning och marknadsföring
- Vara med på en spännande resa hos ett företag som bidrar till ett stort värde för hållbarhet
- Ett konsultuppdrag med goda möjligheter att bli anställd av företaget efter examen
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Uppsöka nya leads och genomföra marknadsanalyser
* Identifiera potentiella kunder och rätt kontaktpersoner inom olika organisationer för att sedan skicka vidare till säljavdelningen
* Hjälpa till med att skapa och utveckla marknadsmaterial
* Utvärdera och förbättra presentationer för att göra dem visuellt tilltalande, både grafiskt och språkmässigt
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning, PR eller ekonomi med minst ett år kvar av dina studier
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-paket
Det är meriterande om du
- I tidigare arbete haft ett administrativt arbete med koppling till försäljning
- Har B-körkort
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ansvarstagande
- Energisk
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna roll är det viktigt att du som person är kommunikativ och ansvarstagande, vågar tar egna initiativ och kommer med nya idéer.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231