OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ansvara för vår marknadskommunikation? Känn dig som hemma.
Nu söker vi dig som vill leda, utveckla och implementera vår marknadskommunikation för Thomas Betong. Du lägger upp strategierna för vår marknadskommunikation, men samtidigt har du ett operativt ansvar. Proaktiv är ett ord som sitter i dina gener och du rör dig obehindrat mellan strategigrupp och våra anläggningar. Du arbetar på vårt huvudkontor i Göteborg och där lovar vi att du kommer att känna dig som hemma.
Vi går direkt på sak: Det är du som ska driva vår marknadsföring. Tänk alla tänkbara kanaler, såväl internt som externt, från PR till sociala medier och marknadsmaterial till vårt säljteam. Du tar också hand om marknadsdelen på vårt intranät och har kontakten med våra huvudleverantörer. Du ansvarar för tidplaner, budget och att samla in och koka ner all information som du hämtar hem från nyckelpersoner i koncernen. Allt syftar till samma sak. Att förstärka vårt varumärke.
Du har fingertoppskänslan för vad som kan förbättras och vad som ska vara som det är, utifrån koncernens marknadsföringsstrategi och strategiska plattform. Vi har en bra process när det gäller att effektivisera vår marknadsföring, men inget är skrivet i betong.
Du är viktig för oss och därför vill vi att du är med på strategimöten och i olika chefsforum. Du gör löpande avstämningar med vår VD och koncernens Market Communication Manager
Trivseln på företaget är ju väldigt viktig i vår företagskultur, vi nämnde det där med ett andra hem. Det innebär att våra medarbetare betyder allt och vi vill att du också ska känna dig som hemma.
För att du ska bli en stjärna hos oss tror vi att du har de här kunskaperna
Du kan allt det där med marknadskommunikation. Du trivs att arbeta med ledningsgruppen, men visst är det lika kul att vara ute på våra anläggningar och snacka med våra medarbetare som utvecklar några av marknadens bästa produkter. Med andra ord, välputsade loafers eller stövlar med stålhätta spelar ingen roll.
Du har blicken för helheten och planerna framöver, men gillar också färg och form och sätter gärna ihop en skylt till en mässa, en banner eller en intern presentation. Du behärskar med andra ord både marknadsplaner och enklare grafiskt arbete.
Vilka är då Thomas Betong?
Thomas Betong är ett oberoende, familjeägt svenskt företag, med starkt entreprenörskap och lokal närvaro. Efter över 65 år på marknaden är vi en av de ledande leverantörerna av högkvalitativ fabriksbetong i Sverige. Genom att kombinera leverans av betong med våra prefab produkter och breda utbud av tjänster, kan vi säkerställa kompletta och effektiva lösningar för olika byggprojekt. Thomas Betong (https://thomasbetong.se) ingår i den svenska, familjeägda koncernen Thomas Concrete Group (https://thomasconcretegroup.com/se/)med verksamhet i Sverige, Polen, Tyskland, USA och Norge.
Känns det som du är rätt person?
För att hitta vår nästa arbetskamrat samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. De är specialiserade och genuint intresserade av människor som arbetar med sälj, marknad, kommunikation och management. De vet när det är rätt, när det klickar. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 17/12 2021. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan på competenceclub.se (https://competenceclub.se/). Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mail, du behöver ansöka direkt via annonsen. För att ta reda på om du är den rätte består rekryteringsprocessen av urvalsfrågor, personlighetstest, djupintervju och referenstagning.
Ansvarig för den här rekryteringen är Ulrika Sandberg, ulrika@competenceclub.se, 0768-818177. Du är varmt välkommen att höra av dig om du har några fler frågor.