OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Institutionen för kliniska vetenskaper
Institutionen för kliniska vetenskaper söker en marknadsföringsexpert med ett hjärta som klappar lite extra för djur. Till vårt djursjukhus behöver vi en effektiv kommunikatör med kompetens att bygga externa relationer, stärka universitetsdjursjukhusets varumärke och som kan sprida kunskap utanför universitetets väggar.
Hos oss går utbildning, forskning och avancerad djursjukvård hand i hand. Vi utbildar morgondagens veterinärer och djursjukskötare och ger förstklassig vård till sällskapsdjur, tävlingsdjur och produktionsdjur. Vi sprider även kunskap till allmänheten för en bättre djurhållning. Genom att kombinera etablerad kunskap med de senaste forskningsresultaten utvecklar vi framtidens djursjukvård.
Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/
Arbetsuppgifter:
Du kommer att ansvara för kommunikationen på institutionen, med huvudsaklig uppgift att marknadsföra verksamheten på SLU Universitetsdjursjukhuset (UDS) gentemot externa kunder. I övrigt innehåller tjänsten vanligt förekommande uppgifter inom kommunikationsområdet till stöd för institutionens arbete med djursjukvård, utbildning och forkning. Ansvaret inbegriper både operativt och strategiskt arbete.
I tjänsten ingår bland annat att:
• skapa kampanjer och annonsmaterial
• utveckla UDS närvaro i sociala medier
• uppdatera och utveckla UDS webb
• producera text till olika målgrupper och kanaler
• producera enklare grafiskt material och video
• administrera och producera diverse utskick
• koordinera deltagande vid event/mässor
• hantera internkommunikation
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig, samt har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Följande är meriterande:
• framgångsrikt ansvarat för marknadsföring av tjänster
• ansvarat för konton i sociala medier som gett önskad effekt
• kompetens att producera grafiskt material och video
• erfarenhet av webbarbete
• erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete
• arbetat i en större organisation, statlig myndighet, kommun eller region
SLU är ett parallellspråkigt universitet och du behöver därför kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift. Du måste också kunna juridiken kring tillgänglighet och marknadsföring.
Utöver detta kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, snabb och bra på att samarbeta.
Placering:
Tjänsten är placerad i Uppsala på institutionen för kliniska vetenskaper. Arbetet kräver att man nästan uteslutande är på plats.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.
Omfattning:
100%
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2023-11-26.
Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/
Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.
SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.