OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som marknadskommunikatör bör du ha kunskaper, färdigheter och kompetens som gör att du kan ta ansvar för analys, planering, genomförande och uppföljning av digitala kampanjer. Du arbetar även med kontinuerlig kommunikation i digitala medier på ett strategiskt, taktiskt och kreativt sätt på samma gång.
Som grafisk formgivare kommer du att utforma grafiska koncept från grunden, både tryck och digitalt. I rollen ingår till viss del att fota och filma för innehåll till våra olika kanaler som hemsida, sociala medier, kampanjer samt till olika typer av marknadsmaterial.
Tillsammans med teamet kommer du identifiera, planera, genomföra och utvärdera marknadsföringsåtgärder som är relevanta för våra målgrupper och marknader. Men också vara hands on så som att hålla vår webbsida, som är vår viktigaste kanal, aktuell.
Du blir den i vårt team som besitter dessa kunskaper. Har du ett genuint intresse för nutidens möjligheter inom digital marknadsföring och går i gång på tanken av att skapa spännande content som bättre tilltalar den nya generationen av konsumenter så kan detta vara något för dig.
TJÄNSTENS INNEHÅLL:
- Tillsammans med VD planera våra årliga insatser inom marknadsföring
- Planera - Genomföra – Analysera olika insatser inom området
- Framtagande av kampanjer
- Utveckling och produktion av webbsidor samt underhåll
- Skapa innehåll och material till våra digitala kanaler
- Projektleda större marknadsföringsinsatser
- Delta i utvalda gemensamma projekt
KVALIFIKATIONER
Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digitala medier
Du har goda kunskaper i Adobe CC, WordPress, Google Analytics, och SEO
Du har erfarenhet av grafiskt arbete och bildhantering för webben och print
Du har en analytisk förmåga för att utveckla våra kommunikationskanaler
Du har kunskaper inom bild och rörligt material
Du har erfarenheter av grafisk formgivning
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Du är nyfiken och intresserad och gillar att jobba i ett team med olika kunskap och kompetenser och att bidra till att vi tar vår destination in i framtiden. Du har en genuin hållning till andra människor, då samverkan och nätverkande för oss är grunden för att lyckas.
Vi är ett kommunalt bolag med uppdrag mot besöksnäring så det är en fördel om du:
-Har erfarenhet av kommunal organisation och eller besöksnäring.
-En viss erfarenhet av digitala medier värderas högt.
Förutom teamet så samverkar och representerar du bolaget i mötet med företag inom Glasrikets besöksnäring, våra kommunala kollegor, regionerna, samt våra samarbetspartners.
En aktör för utveckling
Destination Glasriket AB driver utvecklingen av områdets besöksnäring.
Bolaget initierar olika satsningar som skapar fler och bättre affärer och stärker samverkan mellan de olika aktörerna i besöksnäringssystemet.
Bolaget samordnar samarbetet mellan de fyra kommunerna i frågor som har direkt koppling till besöksnäringsfrågor och platsens utveckling. Genom att öka destinationens attraktivitet bidrar bolaget till att göra området till en attraktivare plats att leva, verka och bo på.
Bolaget skall verka för en samverkan och samhandling kring regionens utveckling tillsammans med Region Kalmar Län, Destination Småland och andra destinationer.
Bolaget driver projekt för att främja utvecklingen av områdets besöksnäring. Bolaget medverkar också i projekt initierade av Region Kalmar Län och Destination Småland i Kronoberg. Bolaget skall arbeta med omvärldsbevakning och analys samt projektutveckling.
Kommunikation och marknadsföring
Bolaget marknadsför och informerar om besöksmålet Glasriket. Vi är mest aktiva på den svenska marknaden. Tillsammans med Region Kalmar Län och Destination Småland i Kronoberg medverkar bolaget också i ett gemensamt arbete för att marknadsföra oss mot den internationella besökaren.
Bolaget samordnar utvalda aktiviteter tillsammans med näringen. Din roll blir bland annat att planera och genomföra gemensam marknadsföring.