Marknadskommunikatör med layoutkompetens

Arbetsbeskrivning

Skogsstyrelsen

Vi på uppdragsavdelningen är ett gäng som brinner för vår uppgift, där ett gott arbetsklimat och kul på jobbet är viktiga ingredienser. Vi är en liten avdelning med många arbetsuppgifter, därför är det viktigt att du är trygg i din roll, och självständigt kan driva frågor inom ditt område. Hos oss händer det hela tiden mycket, vilket gör att det är viktigt att du trivs i en vardag som ofta inte kan planeras i detalj, utan där flexibilitet är ledordet.

Som marknadskommunikatör kommer du att ansvara för uppdragsavdelningens kommunikationsfrågor samt arbeta med kvalificerade uppgifter inom marknads- och försäljningsområdet.

Exempel på arbetsuppgifter

- Driva och ansvara för uppdragsavdelningens interna och externa kommunikations- och
marknadsföringsfrågor
- Produktion av marknadsföringsmaterial och annonser (texter, layout, kontakt med leverantörer, tryckerier m.m.). Du har ansvar för hela kedjan i uppgiften.
- Uppdatera och vidareutveckla Skogsstyrelsens produkter och tjänsters interna och externa web.
- Löpande stöd till verksamheten inom marknadskommunikation.


Önskvärda personliga egenskaper


Du har en förmåga att se helhetsperspektiv, kunna initiera, driva, samt genomföra uppgifter från början till slut.

Du är en utåtriktad person med ett kundinriktat synsätt som uppskattar ett öppet arbetsklimat med många kontakter.

Du har ett stort eget driv och engagemang.

Du har ett uttalat affärsperspektiv, samt är professionell i din roll.

Du är metodisk, strukturerad och är van vid att självständigt planera din vardag.

Du har en god stilistisk förmåga.

Önskvärd erfarenhet

För att lyckas som marknadskommunikatör hos oss tror vi att du har relevant utbildning inom kommunikationsvetenskap och marknadsföring, kompletterat med några års erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter. Det är en förutsättning att du är mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har arbetat professionellt med layout. Tjänsten innehåller mycket samordnande uppgifter, vilket gör att det även är en fördel om du har tidigare erfarenhet av projektledning.

Utöver detta behöver du ha följande kunskaper med dig:

- Goda kunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i Creative suite (framförallt In Design)
- Kunskaper i webbaserade och grafiska publiceringsverktyg

Det är även meriterande om du har erfarenhet av webproduktion eftersom vi planerar en utvecklingssatsning inom detta område.

Omfattning

Vikariat 1 år 100 %.

Tillträdesdag

1 december eller enligt överenskommelse

Placeringsort

Jönköping

Sista ansökningsdag

2013-11-17

Välkommen med din ansökan senast den 17 november via länken nedan.

För mer information kontakta :
Per Volmevik marknads och försäljningsansvarig tel 036-359358
Lars Molde avdelningschef  tel 08-4422571

SACO: Hillevi Eriksson 036-359324
ST: Gun-Marie Bäckström 090-158333


Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor som rör skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation och friluftsliv, samt att öka medvetandet om skogens betydelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administrativa avdelningen Jönköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • 100%. Tillträde: Enligt ök visstidsanställning mer än 6 månader eller längre
  • Publicerat: 31 oktober 2013

Besöksadress

Vallgatan 8
None

Postadress

Vallgatan 8
Jönköping, 55183

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024