OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Peritum hjälper organisationer att förverkliga strategier genom människor. Allt vi gör genomsyras av att realisera affärsnytta och effekt – genom att skapa engagemang, utveckla organisatoriska förmågor och stärka beteenden.
Vår passion är att utveckla människors kunskap och förflytta tankesätt för att göra skillnad. Det gör vi genom tydlig kommunikation och ändamålsenlig kunskapsöverföring som ger förutsättningar att gå i rätt riktning. Genom att kombinera olika kompetenser, framstående metoder och den senaste tekniken bygger vi kommunikations- och kunskapsmaterial som ger effekt och affärsnytta. Vi vill göra det svåra enkelt!
Vi gillar mångfald – vårt team består av olika personligheter och kompetenser som ger oss perspektiv och kraft att skapa innovativa lösningar som ger effekt över tid.
Vi tror att socialt entreprenörskap kommer att vara en viktig del för att möta samhällets utmaningar nu och i framtiden. Mot denna bakgrund driver vi två varumärken som båda är inriktade mot utmaningen för stora organisationer att skapa säkra arbetsplatser.
https://www.sakerenergimiljo.se, Inriktat på säkerhetsfrågor i energibranschen.
https://www.sakervardmiljo.se, Inriktat på arbetsmiljösäkerhet inom vården
Om tjänsten
Som marknadskommunikatör och mediaproducent är du en viktig del i vår framgång. Du kommer att sitta med i ledningsgrupper för våra olika varumärken och är den som ansvarar för vår kommunikation.
Jobbet handlar till stor del om att kunna lyssna till ämnesexperter och att producera ett medieinnehåll som är både korrekt och lättfattligt. Du ska kunna växla mellan att skriva pressmeddelanden och webbuppdateringar till att författa ett pedagogiskt fungerande manus för en film eller utbildning.
Peritum växer och vidgar sitt utbud. Du kommer kontinuerligt att ställas inför nya utmaningar att ta fram olika typer av kommunikationslösningar.
Vem vi söker
Vi söker dig med bred medieerfarenhet och som kan konsten att skapa intressant innehåll. Ju bredare erfarenhet du har av olika typer av medieproduktion, desto bättre. Du behöver också veta hur varumärken byggs och ha koll på grundtankarna inom content marketing.
Vi tror att du har en bakgrund som journalist. Du kan identifiera en historia som är värd att berätta och anpassa den efter målgruppen. Du vet också hur du ska leta fram den fakta som behövs.
Din kompetens:
Journalist- eller annan medieutbildning
Produktionserfarenhet från etablerade medier
Erfarenhet av marknadskommunikation
Erfarenhet av projektledning ser vi som meriterande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.