OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stiftelsen Skånska Landskaps kommunikationsverksamhet behöver förstärkas under 2017. Vi söker därför en självgående, engagerad, prestigelös och kreativ marknadskommunikatör som vill vara med och marknadsföra våra 19 skånska strövområden och de naturupplevelser vi kan erbjuda.
I en liten organisation som Stiftelsen Skånska Landskap får du möjlighet att jobba brett med kommunikation och marknadsföring, både operativt och strategiskt och med olika kommunikationskanaler.
ARBETSUPPGIFTER
Som marknadskommunikatör kommer du tillsammans med kommunikationsansvarig, att arbeta med trycksaker, event och delta i det redaktionella arbetet med att planera och ta fram målgruppsanpassat innehåll till alla våra digitala kanaler – både webb och sociala medier. Kommunikationsarbetet sker hela tiden nära de olika verksamheterna och i dialog med ledning och verksamhetsansvariga. Du jobbar både självständigt och i olika team. Du kommer också ha samarbete med bland annat föreningar och entreprenörer som har verksamhet i våra strövområden, Skåneleden, berörda kommuner och Tourism in Skåne.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Ta fram målgruppsanpassat innehåll till webb, sociala medier och olika trycksaker (broschyrer, affischer, annonser, skyltar, programblad).
• Löpande publicera innehåll på webb och sociala medier och ha dialog med våra besökare.
• Etablera ny facebooksida för stiftelsen.
• Producera trycksaker – både egen layout, i mallade In Design-dokument och via uppdrag till vår byrå.
• Planera, marknadsföra och genomföra events.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med både trycksaksproduktion, sociala medier och webb. Du är en duktig skribent och är van att skriva för olika målgrupper, men har också stilistisk känsla och vana att jobba med bilder, form och design. Vi förutsätter att du har god kunskap i CS-paketet liksom vana att jobba med publiceringsverktyg för webben.
Du har relevant högskoleutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom kommunikation och marknadsföring. Detta kan också vara ditt första jobb och vi ser gärna sökande som är relativt nya på arbetsmarknaden. Vi är en bra arbetsplats för dig som vill prova på att jobba brett med kommunikation och marknadsföring.
Det viktiga är att du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som du ansvarar för, har relevant erfarenhet, gärna tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Du ska trivas både med att jobba enskilt och i samarbete med andra. Kännedom om Skåne, ett intresse för natur och friluftsliv och/eller besöksnäringen är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid kandidatens personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du skickar med någon form av arbetsprov som stärker de kvalifikationer vi efterfrågar.
Din ansökan får vara max 3 A4-sidor lång, inklusive CV.
ÖVRIGT
Stiftelsen Skånska Landskap ansvarar för 19 strövområden spridda över hela Skåne. Vi vill göra det möjligt att uppleva den skånska naturen oavsett intressen, förutsättningar, erfarenheter och vanor. Vi driver Fulltofta Naturcentrum, deltar i arbetet med Skåneleden, engagerar närmare 10 000 elever i olika utomhuspedagogiska projekt och jobbar aktivt med kultur- och naturvård. Vi förvaltar också fem andra stiftelsers mark, där vi bedriver skogsbruk.
Stiftelsen Skånska Landskap bildades 2004 av Region Skåne med uppdrag att skydda, bevara, restaurera och utveckla natur- och kulturmiljöer samt stimulera det rörliga friluftslivet, främst inom markområden som stiftelsen äger. För stor del av vår verksamhet får vi ett årligt anslag från Region Skåne.
www.skanskalandskap.se
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Olsson, VD
044-309 39 29
Sandra Olin, Rekryterare
040-625 74 81
Anna Brümmer, Vice VD
Lena Arenbo, Kommunikationsansvarig