Marknadskommunikatör som kan försäljning

Arbetsbeskrivning

De allra flesta känner till Riksteatern.Inte lika många vet vad vi egentligen gör.Att vi är en folkrörelse som tack vare 240 ideellt arbetande teaterföreningar och över 40 000 medlemmar arrangerar tusentals föreställningar med scenkonst över hela landet.Att Cullbergbaletten, nummer.se, Södra Teatern i Stockholm och ensemblen Tyst Teater är en del av Riksteatern.Och att vi når en publik på över 1 miljon besökare varje år. ************* ************** ***************** I Hallunda, söder om Stockholm, ligger Riksteaterns nav där våra föreställningar för ett liv på turne planeras, förbereds och repeteras.Här arbetar vi som finns bakom kulisserna - produktion, teknik, atelje, staber och kommunikation.Under stora delar av året har vi skådespelare och turnerande tekniker på turne runt om i landet med våra föreställningar.På Kommunikationsavdelningen arbetar ett 40-tal anställda med bla marknadsföring, försäljning och arrangörsutveckling.Vi är just nu mitt i en förändring av vår organisationsstruktur där vi går från avdelningar till att arbeta i team.Med anledning av att två medarbetare går in i nya roller som team-ledare söker vi förstärkning i två team. I den här annonsen beskrivs tjänsten inom team Barn och Unga.Det finns också en vakans inom team Tyst Teater, och mer om det går att läsa i annonsen där vi söker teckenspråkig marknadskommunikatör som ligger ute under samma period.Barn och Unga är ett uppdrag inom Riksteatern som producerar och spelar föreställningar för barn.Våra föreställningar kommer till barnen och vi turnerar på främst förskolor och skolor över hela Sverige.Vi spelar ca 500 föreställningar/år och når 45 000 barn.Vi arbetar också med ett kunskapscentrum som har i uppgift att sprida erfarenhet och forskning om barns syn på, och behov av konstnärliga upplevelser.Våra kunder kan vara en samordnare i en kommun, en lärare på en grundskola, en bibliotekarie eller en teaterförening. Att kommunicera och sälja Barn och Ungas produktioner är en stor del av teamets arbetsuppgifter men man kommer också att arbeta med andra Riksteaterproduktioner.Teamen består av 3-4 personer och har tillsammans kunskap och erfarenhet inom marknadsföring, försäljning och arrangörsutveckling. Vilka kompetenser är viktiga för din framgång? . Som Marknadskommunikatör arbetar du med målgruppsanalys och strategisk planering av kommunikationen kring Barn och Unga och andra Riksteaterproduktioner, vad gäller information, försäljnings- och marknadsföringsmaterial.Dina tidigare erfarenheter av marknadskommunikation är ett viktigt bidrag i teamet. . Alla medlemmar i teamet har ett gemensamt ansvar för försäljningen av teaterproduktioner.Dina erfarenheter av försäljning eller en oräddhet och nyfikenhet att lära mer och bidra till försäljningen är avgörande. .Vi är mitt i en tid av nytänkande och förändring när vi ska gå över till att hitta ett nytt arbetssätt i team.Din förmåga att se nya möjligheter är värdefull för oss. . Att vilja resa i arbetet då våra kunder och publik finns över hela landet. Enklast är det om du mejlar din fråga till adressen nedan så återkommer vi till dig vid tillfälle. Märk din ansökan med "Barn och Unga" i ämnesraden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Morell Hammarsten
073-063 66 85
Henrik Malmberg
08-53199136
Magnus Aspegren
08-531 992 04
Robert Broström
08-53199249
Malin Eriksson, chef kostym & rekvisita
070 637 59 33
Karin Morell Hammarsten
073 063 66 85

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksteatern
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 28 oktober 2008
  • Ansök senast: 19 november 2008

Besöksadress

Hallundavägen 30
None

Postadress

Hallundavägen 30
NORSBORG, 14583

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024