Marknadskommunikatör till Lindahl

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

En av medarbetarna ska gå på föräldraledighet i början av sommaren och nu letar vi efter dig med några års erfarenhet av liknande roll som kan täcka upp under tiden. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals. Uppdraget är på heltid med start i maj och kommer att pågå i 12 månader. Plan för onboarding tillsammans med nuvarande medarbetare finns. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm med möjlighet att arbeta hybrid.

Om rollen

Som Marknadskommunikatör på Lindahl ingår du i den centrala marknads- och kommunikationsavdelningen. I rollen blir ditt ansvar att stärka Lindahls varumärke genom kvalitativ, strategisk och relevant kommunikation & marknadsföring. Du både leder och ingår i olika projekt, framför allt med fokus på extern marknadsföring och säljstöd. Dessutom arbetar du med viss innehållsproduktion och publicering såväl internt som externt. I rollen samarbetar du löpande med andra delar av verksamheten samt externa leverantörer. Du kommer till en arbetsplats med en varm och familjär företagskultur, med fokus på work-life balance kombinerat med utveckling och höga ambitioner. I rollen rapporterar du till Kommunikations- och marknadschefen.

Exempel på arbetsuppgifter

Såväl operativt som strategiskt arbete med företagets externa kanaler & marknadsaktiviteter, till exempel hemsida och nyhetsbrev
Vara en aktiv och kreativ del av avdelningen och bidra i att förverkliga Lindahls marknads- och kommunikationsplan
Coacha och bistå verksamheten inom email marketing, event och grafisk profil 
Projektledning av olika marknadsföringsrelaterade projekt
Produktion av content för primärt externa kanaler
Bild- och videoredigering (Photoshop, InDesign, Adobe Premiere)
Kvalitetssäkring och utveckling av marknadsmaterial, till exempel kundpresentationer, PowerPoint-mallar och andra typer av affärsstöd   
Ingå i lokala och/eller företagsövergripande projekt där din kompetens efterfrågas


Om dig

För att passa i rollen som Marknadskommunikatör på Lindahl bör du som person vara strukturerad, driven och kreativ. Du har en förståelse för kundresan inom B2B/Professional Services och vilka behov det skapar hos verksamheten. Vidare har du affärsinsikt och kan koppla det till marknadsaktiviteterna du initierar och genomför. Då du förväntas ingå i olika typer av projekt, från kampanjer i digitala medier till presentationsmaterial, event och direktmarknadsföring är det viktigt att du har bred förståelse och kunskap inom marknadsföring. Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad, analytisk och ansvarstagande. Vidare tror vi att du är en social person med mycket energi som trivs med att arbeta i team.

Kvalifikationer och färdigheter:

Kandidatexamen eller motsvarande utbildning inom marknadsföring/media/kommunikation
Minst 3-4 års arbetslivserfarenhet i en motsvarande roll
Erfarenhet av projektledning
Utmärkt känsla för svenska språket. Marknadsarbete på engelska är meriterande
Kunnig inom grafisk design och vana av Photoshop, InDesign, PowerPoint etc.
Erfarenhet av Adobe Premiere eller annat filmredigeringsverktyg
Förmåga att självständigt planera och utföra arbetet enligt uppsatta deadlines
Hög kvalitetskänsla och vana att arbeta utifrån tydliga varumärkesriktlinjer
God vana av arbete som webbredaktör


Om oss

Advokatfirman Lindahl är en framtidsfokuserad affärsjuridisk advokatbyrå som arbetar med inställningen att det är viktigare att hitta lösningar än problem. Vårt mål är hjälpa varje klient nå sin fulla potential genom en proaktiv och framtidssäkrad rådgivning, vare sig det handlar om skräddarsydda eller mer standardiserade lösningar.

Ansökan

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Sofie Garpered på sg@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024