OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som brinner för marknadskommunikation, administration och sälj? Vill du bli en del av ett mindre, familjärt bolag? Uppskattar du en varierande arbetsdag och att ta ansvar? Då har vi jobbet för dig, varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Vår kund är ett mindre företag inom arbetspsykologisk testning. De söker långsiktigt en marknadskommunikatör och säljsupport på heltid. Tjänsten är fördelad ca 60% administration och säljsupport och 40% marknadskommunikation. Du kommer att ha möjlighet att jobba hemifrån eller från företagets kontor i Göteborg. Vi tillämpar en sex månaders visstidsanställning och därefter övertag av kund om alla parter är nöjda.
Arbetsuppgifter
Som marknadskommunikatör och säljsupport kommer du främst att arbeta med administration kring projekt och uppdatering av data i CRM-system. Vidare kommer du att arbeta med marknadskommunikation, vilket innebär arbete med sociala medier, planera och genomföra mässor och events samt göra utskick.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
• Uppföljning på kunder
• Hitta prospects och skapa listor för utskick
• Supportsamtal från kunder
• Författa marknadsföringsmaterial
• Hålla hemsidan uppdaterad och förnyad
Formell kompetens
Vi söker dig med relevant utbildning inom området och som har tidigare arbetserfarenhet inom B2B. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, samt goda datorkunskaper i Office-paketet. Vidare har du erfarenhet av arbete med LinkedIn eller andra sociala medier. Det är meriterande ifall du har en bakgrund inom rekrytering och bemanning.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi helst att du som söker brinner för media och kommunikation. Du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är inte rädd för att ta initiativ för att utmana inkörda mönster och kan hantera många bollar i luften samtidigt. Tjänsten ställer höga krav på struktur och det är viktigt att du kan arbeta självständigt med en positiv inställning. Trots det självständiga arbetet är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är en teamspelare då du kommer ha mycket kontakt inom företaget.
Information
Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: 1 januari, men möjligt att starta tidigare
Anställningsform: Sex månaders visstidsanställning
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson