OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myrorna är Sveriges äldsta och största butikskedja för försäljning av second hand-kläder, begagnade möbler, böcker, husgeråd och prydnadssaker i 28 butiker runt om i landet.Butiksvarorna består av gåvor från allmänhet och näringsliv.Myrorna, som ingår i Frälsningsarmen, har cirka 375 anställda, samt ett 400-tal personer sysselsatta i olika former av arbetsmarknadspolitiska åtgärder.Huvudkontoret ligger i Stockholm.Överskottet från Myrornas verksamhet går till Frälsningsarmens sociala arbete i Sverige. Marknadskoordinator.Myrorna omstrukturerar sitt arbete med marknadsföring och kommunikation och inrättar en ny tjänst som Marknadskoordinator.Vi söker en person med bred erfarenhet av arbete med marknadsfrågor.Du har jobbat med det mesta när det gäller reklam/annonsering, har erfarenhet av upphandling av byråtjänster och media, har värderat kommunikationslösningar och fungerat som organisationens kontaktman.Du har ett kund-/konsumentorienterat synsätt på marknadsföring och kan argumentera utifrån kundens nytta och bevaka och säkerställa varumärkets position på marknaden i linje med beslutad kommunikationsplattform.Du kommer dagligen att arbeta tillsammans med Myrornas reklamproducent och samarbeta med Myrornas Varumärkesansvarige, som har det strategiska ansvaret för Myrornas varumärke.Du rapporterar till Myrornas Utvecklingschef.Eftersom tjänsten är ny finns det möjlighet att med övriga medarbetare i marknadsfrågor tillsammans forma avdelningens arbetssätt och struktur utifrån dess målsättning.Du är bra på planering, förhandling och uppföljning.En stor del i tjänsten är att ansvara för att alla pågående aktiviteter håller tids- och kostnadsramarna.Du har vana av att självständigt driva projekt.Du är naturligtvis en bra kommunikatör både externt och internt. Arbetsuppgifterna för marknadskoordinatorn är enligt ovan inte helt fastställda, men avdelningen upphandlar, bokar och producerar annonser, internt och med extern hjälp, för konsumenter och givare, ansvarar för hemsidan och intranätet, tar fram och distribuerar butiksmaterial och kampanjmaterial, anordnar event, har kontakter med tidningar/TV samt inte minst agerar som intern kontakt, producent och samordnare i det omfattande marknadsarbete som bedrivs lokalt av butikerna.Deltid kan diskuteras.