Marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter: Att utveckla och leverera marknadsföringsplan för Norden och anpassa kundens verksamhets prioriteringar och mål. Leverera marknadsföringsstrategi * Utveckla och genomföra lokal marknadsplan utifrån en gemensam marknadsföringsstrategi och marknadsföringsplan med gemensamma verktyg och processer över företagets regioner. Lokalisera marknadsföringskampanjer * Producera innovativa och riktade PR- och marknadsföringskampanjer med hela utbudet av online och offline försäljningskanaler. Hantera PR-aktiviteter och evenemang som bygger på övergripande strategi * Utveckla och leverera PR och events för att maximera märkesnärvaro. Online kommunikation * Utveckla och uppdatera den lokala hemsidan. Interaktion med säljteamet * Samordna lead generation program tillsammans med säljteamet. Information * Utveckla och hantera marknads- och konkurrensaktiviteter samt analyser, rapporter och förslag. Mediainköp och planering * Online/Offline-mediainköp och planering samt stödja SEO/SEM i regionen. Rapportering och prestationsmätning * Förbereda månadsrapport om budget för marknadsföring och kampanjresultat tillsammans med den lokala ansvarige chefen. Rollen kommer att vara baserad i Stockholm och kommer att innebära nära samarbete med den internationella marknadsföringskoordinatorn som är baserad i London för att utveckla och lokalisera alla marknadsföringskampanjer. Kvalifikationer: * Dokumenterad integrerad marknadsföringserfarenhet, helst från den finansiella tjänstesektorn. * Det är fördelaktigt om man har kunskap om online-kommunikation med viss erfarenhet från Forexhandel. * Bred erfarenhet av mediahandel, särskilt på internet, är ett krav. * Kännedom om lokal tillhörighet och plattformar är ett starkt plus. * Utmärkta organisatoriska- och prioriteringsfärdigheter. * Mycket goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter. * Goda kunskaper i kreativt tänkande. * Mycket goda relationskunskaper. * Förmåga att arbeta med ett minimum av kontroll. * Erfarenhet av att arbeta som en del av ett rikstäckande team. * Entusiastisk och motiverad lagspelare och kunskapsspridare. Marknadsföringserfarenhet i ett internationellt företag företrädesvis i kombination med agenturerfarenhet. Erfarenhet av eventlogistik. Erfarenhet av att arbeta på den europeiska marknaden. Högskoleexamen i närliggande ämne. Den sökande måste kunna engelska flytande(koncernspråk) och ha utmärkta skrift- och stavningskunskaper i det svenska språket. Vi söker en entusiastisk och professionell individ med energi, driv och ambition att verkligen lyckas i en pulserande marknadsföringsroll. Den sökande bör visa initiativ och egen motivation, vilket ger möjlighet att bygga upp verksamheten och underhålla relationer med lokala leverantörer med stor integritet och professionalism. Den enskilde skall: Arbeta effektivt i en mångkulturell miljö. Kunna arbeta med lite tillsyn, men också vara bekväm att förvaltas och leds av den lokala verksamhetschefen och Englandskontoret. Som en del av ett företag som ständigt växer och utvecklas ska man ha lätt för att anpassa sig till förändringar och vara initiativtagande när det behövs. Vi ser gärna att man är flerspråkig och mångkulturell. Tillträde: Omgående Vi erbjuder: Möjligheten att bli anställd hos ett företag som strävar efter att rekrytera och behålla personer med kvalificerad erfarenhet och som har viljan att arbeta i ett högt tempo för ett industriledande och innovativt företag. Ansökan: Snarast

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ZEROLIME AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 oktober 2009
  • Ansök senast: 29 november 2009

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024