OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten finns på Marknad- och Näringslivsavdelningen, som har som huvuduppdrag att skapa förutsättningar för ett positivt företagsklimat, förenkla företagarens vardag genom vår lotsfunktion och att öka dialogen och engagemanget med näringslivet.
Vårt trivsamma kontor ligger i Gamla Rådhuset på Stortorget i Ystad, centralt och tillgängligt för de som vill besöka oss. Vår avdelning hör till Ledning och utveckling, som är kommunstyrelsens förvaltning och här jobbar 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, HR och lön, växel och säkerhet.
ARBETSUPPGIFTER
Marknad- och näringslivsavdelningen söker dig som vill arbeta tillsammans med oss för att fortsätta arbetet med att skapa en positiv bild av Ystad med omland och sätta vår kommuns varumärke i de rätta sammanhangen både nu och i framtiden. Vår kollega kommer gå i pension till sommaren och därför söker vi en ny marknadskoordinator till vår avdelning.
Du kommer att proaktivt leda arbetet med att generera fler företagsetableringar, att få fler att bosätta sig och/eller arbeta i vår kommun samt att göra Ystads kommun till den självklara platsen för olika typer av evenemang. Omvärldsbevakning är en naturlig del i din arbetsroll. Du kommer att samverka med flera av kommunens avdelningar och utveckla samarbetet med Region Skånes bolag som t ex Event in Skåne.
Du arbetar också tätt tillsammans med de lokala organisationerna som t ex Ystad i centrum och deltar i det pågående projektet med stads- och handelsutveckling av Ystads stadskärna.
Precis som dina kollegor på avdelningen arbetar du även som företagslots och hjälper till vid olika aktiviteter. Vi är också i behov av att du är en administrativ assistent och lär dig att hantera kommunens olika förvaltningssystem, så ett sinne för ordning och struktur är ett krav.
KVALIFIKATIONER
Du som söker skall ha relevant utbildning och ett antal års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, försäljning eller projektledning. Ange i ansökan referenser eller projekt som du drivit eller tagit fram och förklara varför de är relevanta för denna tjänst.
Vi ställer krav på att du har utbildning och erfarenhet av digital marknadsföring, kan hantera olika bild- och redigeringsprogram och att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.
Dina lokala kunskaper om sydöstra Skåne och dess tillgångar ur ett marknadsperspektiv får du gärna resonera kring i din ansökan. Du skall ha lätt att skapa goda relationer och vara socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du tycker om att tillhöra ett team och ser det som en självklarhet att arbeta tillsammans men har inte heller några problem att vara självgående och ta egna initiativ. Humor är också en viktig ingrediens på vår arbetsplats!
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att tas bort innan ansökningstiden har gått ut. Så är du intresserad, vänta inte med din ansökan!
ÖVRIGT
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Budgetchef Hans Persson
0411-57 71 32
Personalchef Clas Martinsson
0411-57 72 33
Personalkonsult Emma Fornell
0411 57 70 77
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Upphandlingschef Lennart Kjellander
0411-57 73 76
Kanslichef Kristina Rosberg
0411-57 73 17
Kommundirektör Christel Jönsson
0411-57 71 13
Kommunjurist Daniel Svartek
0411-57 71 15
Tf personalchef Marie Streiffert
0411-57 79 83
Personalkonsult Emma Sjöström
0411-57 70 77