OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime och under det senaste året har vi expanderat på flera marknader. Vi behöver därför förstärka vår marknadsavdelning med en Marknadskoordinator.
Om tjänsten
Rollen som Marknadskoordinator är bred och kräver någon som brinner för att jobba med allt som berör kampanjer. I samarbete med kategorichefer tar du fram kampanjplanen och det är därefter du som ansvarar för att kampanjplanen följs och ser till att deadlines nås. Du kommunicerar med interna och externa parter samt sammanställer produktguider, nyhetsbrev och informationstexter för att uppnå lyckade kampanjer. En viktig del av vår marknadskommunikation sker genom sociala medier och du kommer att arbeta mycket med både Facebook, Instagram och liknande plattformar.
Bra och tydlig kommunikation är en essentiell del av allt du gör. Ibland kommer det krävas att du ställer krav på andra parter och du behöver även ett helhetsperspektiv för att kontinuerligt kunna planera för flera steg framåt. Samarbete och relationer med annonseringspartners och andra externa partners är även något som du kommer att ta hand om. Du kommer att ha nära kontakt med allt från kategorichefer och inköpare till leverantörer för att säkerställa att rätt produkter finns i rätt kampanj. Du ingår i Marketing & E-commerce avdelningen och delar dina arbetsuppgifter med en kollega på marknad.
Rollen ger dig stora möjligheter att få användning av din kreativitet både i ord och grafisk form. Du har chans att få ta ansvar för stora områden så som olika geografiska marknader eller någon av våra olika sajter.
Besök gärna våra sajter nedan så kan du redan nu få en bild av vad du kan få jobba med:
https://confidentliving.se/
https://www.kitchentime.se/
https://www.koketsfavoriter.se/
Om dig
Du har något/några års erfarenhet av arbete på marknadsavdelning där du har arbetat med arbetsuppgifter som kampanjer, sociala medier och nyhetsbrev. I grunden har du någon form av utbildning inom kommunikation, media eller annat relevant ämne. Är du estetiskt lagd och kanske även jobbat med grafisk formgivning eller bildbehandling är det meriterande. Ytterligare ser vi gärna att du är systemkunnig och har kunskaper inom Photoshop eller Illustrator.
Du talar och skriver väl på både svenska och engelska och skulle du ha språkkunskaper utöver det är det meriterande eftersom vi växer på tex tysk- fransk- och holländsktalande marknader.
Som person är du strukturerad och är van att planera och följa deadlines, nå uppsatta mål och se helheten i ditt arbete. Du är driven och proaktiv i ditt arbetssätt för att ständigt ha koll på vad som behöver ske just nu men även längre fram. Du kommer jobba nära dina kollegor och behöver kunna samarbeta, vara prestigelös och även bekväm med att kommunicera vad du behöver för att kunna utföra dina uppgifter.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Tillträde och ansökan
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Har du några frågor går det bra att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på
018-470 71 12 eller på anna.nord@jobbet.se.
Rekryteringen sker löpande, men på grund av sommar och semestertider kommer intervjuer att hållas i augusti.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Andrén
Caroline Friestedt