OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom marknad och försäljning och är redo för en ny utmaning? Lantmännen Maskin söker nu en marknadskoordinator till Affärsområde Servicemarknad.
Det här kommer du att göra:
Som Marknadskoordinator kommer du att koordinera och följa upp marknads- och aktivitetsplanen med fokus på vår Servicemarknadsaffär. Det innebär bland annat att arbeta med dataurval, segmentering och att skapa kommunikationsmaterial och kampanjer. Detta inkluderar uppföljning tillsammans med vår marknadsavdelning och ansvariga för vår verkstad-, reservdel- och tillbehörsaffär. Du kommer arbeta inom samtliga försäljningskanaler såsom E-handel, butik och verkstad. Du kommer även i rollen ansvara för affärsområdets deltagande i mässor. Rollen innefattar kontakt med våra 55 anläggningar ute i landet för att stötta och följa upp deras arbete.
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas så vi söker en person som trivs och drivs av förändringsarbete.
Det här behöver du för att lyckas och trivas:
Vi tror att du har ett par års erfarenhet från en liknande roll inom digital marknadsföring och E-handel, med fördel från maskinbranschen, fordonsbranschen eller liknande. Du bör ha erfarenhet av försäljning och marknad samt marknadskommunikation via sociala medier. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med CRM och direktutskick.
Du har vidare en högskole- eller universitetsutbildning inom området och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du har givetvis goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel och i Google-verktygen, däribland Ads och Analytics.
Övriga egenskaper som värderas högt i denna tjänst:
- Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga
- Driven, strukturerad och med hög simultankapacitet
- Du har ett analytiskt och strukturerat förhållningssätt till att driva aktiviteter inom en marknadsfunktion.
- Du trivs med att ha många bollar i luften, samverka både internt och externt och bidra med dina erfarenheter och kunskaper.
Vad vi erbjuder dig
En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden.
Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Du är placerad i Malmö och rapporterar till chefen för Inköp & Försäljning Servicemarknad.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. I rekryteringsprocessens sista steg ingår tester, referenstagning samt bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.
Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Sedin, Chef Inköp & Försäljning Servicemarknad, på telefonnummer +46 105 568 828.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.