OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på Lån & Spar Banks utvecklings- och tillväxtresa och göra skillnad för våra kunder? Vill du jobba i ett kompetent team av härliga kollegor och vara en del av något särskilt?
Vi söker just nu en Marknadskoordinator till Marknadsavdelningen på Lån & Spar Bank, där fokus ligger på att hjälpa bankens kunder till en bättre privatekonomi.
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator kommer du jobba med stort eget ansvar och variation i dina arbetsuppgifter i en dynamisk miljö i en Bank som präglas av tillväxt. I tjänsten har du många kontaktytor och huvudfokus ligger på att koordinera försäljnings-/marknadsaktiviteter, utveckling av kundresan och bankens kundbearbetningsmodell.
Marknads- och konkurrentanalyser utgör en viktig del för att förstå marknadspositionen och målgruppen. Inom Marknadsavdelningen har vi olika individuella ansvarsområden samtidigt som vi jobbar som ett team för att nå våra gemensamma mål.
Rollen innehåller operativt arbete med marknadsföring i digitala och traditionella kanaler men också säljstödjande aktiviteter till avdelningen för Kundrelationer. Som Marknadskoordinator kommer du vara spindeln i nätet, organisera och hålla samman alla aktiviteter inom ramen för marknads- och försäljningsplanen.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att hantera är:
• Planera och organisera försäljnings- och marknadsaktiviteter
• Utveckla kundbearbetningsmodellen och våra kundresor
• Skapa annonser för tryckt och digital media
• Ansvara för att ta att ta fram ringlistor, talmanus och andra säljstödjande underlag till avdelningen för Kundrelationer
• Analysera, rapportera och följa upp utfall från sälj- och marknadsföringskampanjer
Organisatoriskt kommer du tillhöra Marknadsavdelning som består av Chef Marknad, Digital marknadsförare, Kommunikatör, Marknadsassistent och Partnerkoordinator. Som Marknadskoordinator rapporterar du till Chef Marknad.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vårt kontor hittar du i centrala Malmö, endast några få minuters promenad från Centralstationen. Med utsikt över kanalens utlopp mot havet erbjuder vi ett inspirerande arbetsklimat i ljusa, trevliga och moderna lokaler.
Gör oss sällskap – tillsammans för en bättre privatekonomi!
Din profil
Vi söker dig som brinner för försäljning, kommunikation och marknadsföring. Du trivs med att jobba operativt med stor bredd, samtidigt som du är strukturerad och tar ett stort eget ansvar. Vi tror att du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande roller. För att bli framgångsrik i rollen är du kreativ, van att arbeta både självständigt och i team där alla strävar mot samma mål.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha goda kunskaper i Adobepaketet (InDesign, Photoshop), Office-paketet, SEO, SEM, Google Analytics och Social Media. Det är meriterande om du har erfarenhet av Sitecore. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Som person är du service-, sälj- och kundorienterad med en analytisk läggning. Du har god social kompetens och är kommunikativ.
Då tjänsten innefattar arbetsuppgifter inom bank och försäkringsförmedling kommer utdrag från belastningsregister genomföras innan anställning.
Om verksamheten
Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 540 anställda, varav ungefär 40 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.
Genom digitala lösningar, försäljning sker via webb och telefon, har vi gjort det enkelt för kunder att få tillgång till våra produkter och vi har idag en effektiv verksamhet. Vi har samtidigt satsat på att utveckla personlig telefonbaserad service som en del i att skapa en personlig kundupplevelse och förenkla mötet med banken. Sammantaget har resultatet lett till en hög tillväxt och en hög kundnöjdhet.
Kundernas förväntningar på enkelhet och tillgänglighet har generellt ökat och vår förväntan är att den digitala utvecklingen kommer att fortsätta. Vi står också inför en ny strategiperiod med ambitionen att bredda vårt produktsortiment, bland annat med mer komplexa bankprodukter, och göra dessa tillgängliga för kunderna på samma enkla sätt som vårt nuvarande produktsortiment.
Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.
Ansökan
Urvalsprocessen sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30/8 2024.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pontus von Sydow via e-post: pvsy@lsb.se
Varmt välkommen att söka!