OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är skapande och gemenskap, initiativ och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Här växer både människor och företag.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Till Stadsledningsförvaltningen, Näringsliv och destinationsutveckling, turismenheten söker vi nu en
marknadskoordinator.
Turismenhetens uppdrag är att stärka stadens attraktionskraft, samla värdskapet och stödja besöksnäringen i Helsingborg och Familjen Helsingborg.
ARBETSUPPGIFTER
Marknadskoordinatorn är en central funktion på turismenheten som samordnar och koordinerar mycket av avdelningens arbete. Marknadskoordinatorn ska marknadsföra och informera om regionens och stadens attraktioner och paket till besökare, researrangörer och journalister m. fl. Kommunikationskanalerna är webb, print, PR, sociala medier, infodiskar, telefon, butik m .m. ¨
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
• Att genomföra och förverkliga Familjen Helsingborgs och stadens marknadsföringskampanjer
• Ansvara för innehållet på den svenska hemsidan och att uppdatera den dagligen
• Marknadskoordinatorn är också ansvarig för utveckling och marknadsföring av stadens informationspaket vilket innehåller kartor, reseguider, nyhetsbrev, webb, skyltar m.m.
• CRM – ansvara för och skapa innehåll till nationella och internationella nyhetsbrev i samarbete med avdelningen.
• Ansvara för varumärkesbyggande aktiviteter, PR, events, mässor, utställningar och kampanjer
• Driva och koordinera sökmarknadsföring (SEO & SEM)
• Utveckla och driva sociala medier för Sverige. Du ansvarar för att utveckla och driva trafik till vår sida på Facebook samt initiera nya initiativ för att sprida varumärket digitalt.
• Ge inspiration, support och ledning till samarbetspartners gällande marknadsföringsaktiviteter, events o.s.v.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom marknadsföring eller kommunikation eller motsvarande och som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Marknadskoordinatorn har många kontaktytor internt och externt, och för att kunna samordna och koordinera insatserna på avdelningen och med samarbetspartners krävs stor social kompetens.
Som marknadskoordinatorn arbetar du både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid att du kan ta egna inititativ och ha stort driv.
Din profil:
• Du har ca 3–7 års erfarenhet av en liknande marknadsföringstjänst inom konsumentindustrin, digital marknadsföring och kommunikation. Erfarenhet från resebranschen är meriterande.
• Du har en akademisk examen/eftergymnasial utbildning inom marknadsföring/kommunikation eller likvärdig bakgrund.
• Du har en god förståelse för de möjligheter som internet, sociala medier, digitala PR-kampanjer o.s.v. kan erbjuda.
• Du är en god skribent och tycker om att författa texter till nyhetsbrev o.s.v.
• Du är en bra förhandlare och kan hantera utomstående motparter som reklambyråer, mediabyråer etc.
• Du har arbetat med events och du vet hur man gör dem framgångsrika.
• Du är initiativtagande och drivande.
• Du är kreativ, nyfiken och positiv och kommer med många idéer.
• Du är strukturerad, håller deadlines och tar ansvar för de uppgifter som åligger dig.
• Du är social och kan kommunicera med människor inom ett brett spektrum.
• Du behärskar Word, Excel och PowerPoint, Episerver (eller likvärdig CMS) kunskaper i Photoshop och Google Analytics är meriterande.
• Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87