OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utvecklande arbete? Tycker du dessutom om att vara spindeln i nätet och driva egna projekt där du får ta ansvar?
Om rollen
I denna rollen jobbar du tätt tillsammans med säljorganisationen men att ta fram kampanjunderlag, skriva nyhetsbrev, uppdatera hemsidan mm. Du bistår även organisationen gällande underhåll av produktsortimentet med artikelupplägg, uppdatering av artiklar mm. Tjänsten innebär också regelbunden kontakt med leverantörer och produktchefer i våra systerbolag. Du kommer i vissa fall även att medverka vid leverantörsbesök och mässor.
Arbetsuppgifter
Administrativa uppgifter såsom artikelupplägg, produktfrågor och enhetsfrågor i vårt affärssystem/SAP
Delaktig i framtagning av säljverktyg, säljmaterial, nyhetsbrev och kampanjer
Informera säljare om nya produkter, utskick och varuprover
Hantering av vår e-shop vad det gäller utseende, produkter och säljande texter
Om dig
Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasiekompetens. Du har god datorvana och vi ser gärna att du har goda kunskaper i In Design och Photoshop, samt meriterande ifall du tidigare även jobbat i SAP och någon form av CRM. Som person ser du till teamets bästa men, samtidigt arbetar du självständigt och trivs med att driva arbetsuppgifter på egen hand. Vi söker dig som har god prioriteringsförmåga och kan ta egna initiativ. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik och passar dig som är flexibel och tycker om att det händer mycket. Tjänsten kräver goda språkkunskaper i engelska och förståelse i de skandinaviska språken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Personlig utveckling inom en stabil koncern där vi också satsar på våra anställda i en kompetenspräglad och fartfylld arbetsmiljö
Arbeta med branschens ledande varumärken samt våra egna varumärken som Worksafe och KBM
En roll där du kan vara med och påverka din vardag och utveckla Scaldia
En gedigen introduktion, sociala, kompetenta kollegor och ett stimulerande jobb
Om ansökan
Tjänsten är ett föräldravikariat som vi räknar vara minst 12 månader. Vi intervjuar löpande för tillsättning omgående så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
SCALDIA skall vara det självklara valet för våra återförsäljare och partners som vill effektivisera och stärka sitt eget erbjudande och konkurrenskraft genom vår effektiva logistik, breda sortiment av Personlig Skyddsutrustning , Städ & Hygien, Emballage, Kontorspapper och Cateringprodukter, starka varumärken samt kompetenta personal. SCALDIA finns idag i Sverige, Danmark, Belgien, Nederländerna och Schweiz. Scaldia ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility & Foodservice Solutions, Industrial & Safety Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,5 miljard EUR under 2017 och 2 100 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 19 europeiska länder. www.optigroup.com