OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals. Uppdraget är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Uppdraget kommer att pågå i 8 månader med chans till ytterligare förlängning/anställning för rätt person. Tjänsten är placerad vid Hötorget i centrala Stockholm med möjlighet att arbeta hybrid efter Centigos riktlinjer.
Om rollen
Som Marknadskoordinator på Centigo kommer du spela en viktig roll i deras marknadsfunktion. I rollen kommer du ansvara för att koordinera innehåll, stötta framtagandet av en ny hemsida, skriva nyhetsbrev m.m. Du kommer arbeta självständigt med planering och projektledning samtidigt som du arbetar operativt med mycket administrativt-och ad hoc arbete.
Du kommer till en arbetsplats med höga ambitioner och tempo kombinerat med varmt ledarskap och kultur. I rollen har du många olika kontaktytor i organisationen och samarbetar med kollegor från olika affärsenheter. Du rapporterar till Marknadsansvarig.
Exempel på arbetsuppgifter
Produktion och uppdatering av content i digitala kanaler. Du kommer skriva nyhetsbrev månadsvis och uppdatera content till hemsida, sociala medier etc (det mesta sker i Hubspot)
Ge kommunikationsstöd i verktyget Hubspot och ansvara för kvalitetssäkring av content från andra skribenter (artiklar för blogg, nyheter, sociala medier etc). Du kommer stötta olika team i deras marknadsinsatser då Centigo inte har en marknadsavdelning.
Säkerställa genomförande av vårens aktivitetsplan och publiceringskalender samt tillsammans med team jobba fram en ny innehållsplan för hösten där analys och uppföljning av befintligt content ingår
Stötta och koordinera lansering av ny hemsida tillsammans med team och extern byrå
Studentmarknadsföring (Centigo genomför två gånger om året en kampanj för att attrahera nyexaminerade till vårt konsultprogram)
Uppdatering och skapande av grafiskt material och mallar
Koordinering av byråtjänster, ansvar för Bildbanken och CV- fotografering samt framtagande av presentationer, uppföljning av kpier är uppgifter som förekommer löpande
Om dig
På Centigo förväntas du att ta stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du ges stor frihet från närmaste chef. För att passa i rollen tror vi att du har ett starkt självledarskap, är självgående och gillar att ta egna initiativ. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa relationer och förtroende. Du är en prestigelös och proaktiv koordinator som snabbt kan förändra ditt beteende för att anpassa dig till nya situationer. Du trivs med att arbeta operativt samtidigt som du har en analytisk förmåga och brinner för projektledning. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta med andra för att nå dina mål.
Bakgrund
Ett par års erfarenhet av en liknande roll där du arbetat med projektledning & kommunikation
Du är en stark skribent med god erfarenhet av att producera egna texter och att kvalitetssäkra material
God erfarenhet av att arbeta i Hubspot.
Du kommer att publicera material i olika kanaler och det är en fördel om du har erfarenhet av att använda olika verktyg för webbpublicering/sociala medier. Viktigast är att du har förmågan att koordinera och ha kontroll på flera olika aktiviteter samtidigt och att du kan planera din egen tid.
Behärskar Officepaketet, framförallt PowerPoint där samtliga presentationer och mallar tas fram
Om Centigo
Centigo är ett konsultbolag som vägleder företag och organisationer genom kritiska förändringsprojekt. Vi har kompetensen, erfarenheten och drivet för att hjälpa våra kunder genom alla faser av utvecklingsprocessen; från rådgivning och analys av förbättringsmöjligheter, till utformning och genomförande av dessa. Med utgångspunkt i uppdragsgivarens specifika förutsättningar, strävar vi efter att tillsammans med kunden skapa framgångsrika företag där affärer, medarbetare och teknik mår bra – vi kallar det Business Wellness.
Vi är ovanligt engagerade människor med en unik kombination av spetskompetens och förändringskraft och är idag cirka 230 medarbetare. Vi bygger en långsiktig verksamhet baserad på en genuin tro på människan och dess förmågor. Vi är ett svenskt partnerägt och oberoende bolag vilket möjliggör realiseringen av vår egen ambition.
Ansökan
Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta kandidatansvarig Sofie Garpered på sg@kimm.se.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer . Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.
Vi ser fram emot att höra från dig!