OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Vi söker en driven och engagerad Marknadskoordinator för ett spännande uppdrag hos en av Nordens ledande tillverkare av systemlösningar inom förbindningsteknik, kraftenheter och elektronikkapslingar. Som Marknadskoordinator kommer du att spela en viktig roll i att marknadsföra och kommunicera kundens innovativa lösningar till en bred målgrupp.
Uppdragsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Projektledning av webbplatsuppdateringar och implementering av SEO-strategier för att öka synligheten online.
- Uppdatera och ansvara för marknads- och innehållsplanen för att säkerställa effektiv kommunikation och engagemang.
- Skapa kreativt och engagerande innehåll för publicering i olika kommunikationskanaler som sociala medier, e-post, webbplatser, pressmeddelanden och branschtidningar.
- Planera och koordinera reklamkampanjer, inklusive produktion av tryckt marknadsföringsmaterial och säkerställa konsekvent varumärkesbudskap.
- Projektleda och organisera kundevent, mässor och andra evenemang för att främja företagets produkter och skapa värdefulla kundinteraktioner.
- Ansvara för rapportering, optimering och analys av genomförda marknadsaktiviteter för att mäta framgång och identifiera förbättringsområden.
- Samarbeta nära med interna intressenter, inklusive sälj- och produktteam, för att säkerställa att marknadsaktiviteter stöder företagets övergripande strategi och mål.
Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter,
- projektledarerfarenhet
- en van användare av Adobe Creative Suite
- arbetat med Wordpress eller liknande CMS
- arbetat i CRM-system som Lime, Salesforce, Hubspot eller liknande
- erfarenhet av webbutvecklingsprojekt
- behärskar svenska och engelska både i såväl tal och skrift
Personlig egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är:
- En kreativ och skicklig kommunikatör med förmåga att skapa engagerande innehåll.
- Initiativtagande och självgående.
- Strukturerad och van att hantera flera projekt samtidigt.
- Analytisk och har en förmåga att dra slutsatser från data och mätningar.
Formalia
- Startdatum: 14-08-2023 - 31-12-2023
- Arbetstid: 40%
- Ort: Täby
- Distansarbete: 50%
- Kompetensnivå: 3+
Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/
Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.
Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.
För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:
1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher
Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.
Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.