Marknadskoordinator marketing automation

Arbetsbeskrivning

Marknadsavdelningen jobbar med kommunikation i olika kanaler i syfte att marknadsföra våra lokala mediehus inom NWT Media.

Vi jobbar med planering, utformning, optimering och uppföljning av kampanjer och kundkommunikation i olika kanaler. Rollen med ansvar för marketing automation är en del av marknadsavdelningen vars mål är att rikta rätt budskap till rätt målgrupp för alla våra produkter och tjänster. Du kommer främst ha fokus på våra digitala användare och kundresan, där dina uppgifter blir att utifrån data optimera användarupplevelsen i vår automatiska kommunikation. Utöver ditt huvudområde hjälps marknadsteamet åt med uppgifter vid behov. Det kan röra sig om kampanjplanering, uppsättning av kampanjer i sociala medier, eller andra typer av marknadsföringsinsatser. 

I rollen kommer du få möjligheten att vara med i den digitala satsningen hos NWT Media med fokus på att öka de digitala intäkterna. På marknadsavdelningen erbjuds du en öppen och kreativ arbetsmiljö där nära dialog och ett tätt samarbete med dina kollegor genomsyrar det dagliga arbetet.  

 

Ansvarsområden och arbetsuppgifter 

I rollen kommer du få möjligheten att vara med i den digitala satsningen hos NWT Media med fokus på att öka de digitala läsarintäkterna. Rollen ingår i vår marknadsavdelning och rapporterar direkt till Marknadschefen. Du kommer att samarbeta med interna projektledare, övriga marknadskoordinatorer, teknisk utveckling och analysteam. Exempel på arbetsuppgifter:  

- Skapa nyhetsbrev och marketing automation-innehåll för mallar i vårt kommunikationssystem  
- Skapa och utveckla mallar och moduler i vårt kommunikationssystem 
- Vidareutveckla innehåll och bilder i mailutskick, sms- och onsitekampanjer 
- Sätta upp och genomföra A/B tester av olika mailutskick, smskampanjer och onsitekampanjer 
- Följa upp och löpande optimera automatiska flöden baserat data  
- Göra kravspecifikationer till våra dataanalytiker för att starta upp nya automatiska flöden 
- Sätta upp och ansvara för nya kampanjer i våra prenumerationsverktyg
- Interna mallar och lathundar för digitala kommunikationskanaler med syfte att stötta och utbilda

 

Erfarenhet/krav  

Detta är en junior tjänst så arbetserfarenhet bör komma från praktik eller liknande tjänster som även kan ha varit deltid under studietiden.  

Skallkrav: 

- Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt 
- Goda kunskaper i Adobe programutbud (eller motsvarande) 
- Grundläggande kunskaper i HTML och CSS 
- Relevant universitetsutbildning/yrkesutbildning inom medier och kommunikation, digital marknadsföring eller motsvarande nivå utifrån arbetslivserfarenhet 

Du bör även  

- Vara intresserad av och gilla att arbeta med data som underlag 
- Ha god förmåga att kommunicera effektivt både tekniskt och icke-tekniskt 

Meriterande 

- Kunskaper inom Google Analytics eller liknande 
- Erfarenhet inom digital marknadsföring eller e-post kommunikation 

 

Personliga egenskaper 

En positiv anda, vilja, driv samt det genuina intresset för teknik är något som vi värderar mycket högt. Man skall känna sig motiverad och stimulerad av tanken på att få vara med att skapa nya förutsättningar inom den digitala satsningen. Det är viktigt att du som person vågar ta initiativ och föreslå förändringar och optimeringar, självklart med grund i den data du ser. Som person bör du vara kreativ och kunna hitta på hypoteser att testa för att utveckla vår automatiska kommunikation.  

 

Som person är du: 

- Innovativ med ett analytisk perspektiv – insikter från data och analys ska alltid ligga till grund för vårt arbete 
- Driven 
- Nyfiken 
- Engagerad  
- Teamspelare  
- Positiv  
- Kommunikativ  

Utöver detta har du ett genuint intresse för digitalisering! 

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta Team leader marknad, Sara Prieditis, 054-199823

sara.prieditis@nwtmedia.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Karlstad eller Lidköping.

Vi ser fram emot din ansökan senast 31/7 2021, vi kommer att hålla urval löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NWT Media, Privatmarknad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Liknande jobb


Digital Media Coordinator

Digital Media Coordinator

28 november 2024