Marknadskoordinator med administrativa uppgifter till Haugen-Gruppen AB

Marknadskoordinator med administrativa uppgifter till Haugen-Gruppen AB

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, ansvarstagande och har ett genuint intresse för marknad och försäljning? Trivs du i en varierande roll med många interna och externa kontakter. Till Haugen-Gruppen AB söker vi en marknadskoordinator som kommer att arbeta både med marknad- och säljaktiviteter och administration.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltid. Placeringsort är Solna och du rapporterar till Trade Activation Manager, Retail Marketing.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som marknadskoordinator kommer du att ha en viktig roll och ett utvecklande arbete med mycket varierande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta tillsammans med Trade Activation Manager och National Sales Manager i Sverige och med våra duktiga säljare.

I rollen ingår;
- Projektledaransvar för externa och interna event såsom demo i butik och säljkonferenser
- Ansvara för kontakten med konsumenter via mail & telefon samt säkerställa hög servicekvalitet för alla våra varumärken
- Skapa införsäljningsblad till centrala kampanjer
- Underhålla och ansvara för att bildbankerna Validoo & OPV alltid är uppdaterade och levererar rätt information till våra kunder
- Samordna materialutskick till säljare
- Ha förmågan att driva mindre interna projekt
- Skapa internt material såsom film och fotografering
- Genomföra och ansvara för diverse kontorssysslor så som post, e-handelinköp för veckovisa möten samt inköp av kontorsmaterial

Du blir en värdefull länk mellan företagets varumärke, utveckling och marknadsfrågor. Du kommer bland annat att beställa, göra bokningar av konferensanläggning, följa upp och vara huvudkontakt inför mässdeltagande och våra säljkonferenser ett par gånger om året. Du kommer också att ta fram innehåll och nyheter som ska läggas ut på hemsidan och andra kanaler som LinkdIn, Facebook och Instagram.

Sökord; marknadskoordinator, säljkoordinator, event manager, office manager, kontorsadministratör, marknadsassistent, säljassistent, kontorsassistent

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom marknadskommunikation och 3–5 års erfarenhet som marknadskoordinator och/eller säljadministrativt arbete eller projektarbete med inslag av marknad och försäljning. Det är meriterande om du har liknande erfarenhet inom FMCG och Retail.

Du har en förståelse för marknads- och säljprocesser och för att lyckas i rollen krävs en god kommunikativ och administrativ förmåga. Du arbetar självständigt och strukturerat med förmågan att se helheten och ser möjligheter där andra ser problem. Vidare är du van att hantera flera projekt parallellt och att bemöta kollegor på ett serviceinriktat sätt även när tempot är högt.

Som person är du ansvarstagande och drivande samt duktig på att hantera oförutsedda händelser på ett strukturerat sätt. Du vet vikten av att vara flexibel samtidigt som du är noggrann. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda såväl i tal som i skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat och gärna något layoutprogram som InDesign eller Photoshop. Det är meriterande om du har körkort då resor i tjänsten kan förekomma.

Om verksamheten
Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 70 medarbetare. Haugen-Gruppens svenska huvudkontor finns i Stockholm, med logistik och lager Norrköping för en effektiv distributionslösning. VDn är på plats sedan början av 2020 och bolagets ambition är att vara en toppspelare i prioriterade kategorier. Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Ansvarstagande. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott så erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad!
Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge, Danmark och Finland med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom.
Den huvudsakliga verksamheten består i att marknadsföra och sälja internationella livsmedel på den svenska dagligvarumarknaden. Bearbetning sker med våra två rikstäckande säljkårer. Försäljning sker främst via ICA, Coop, Axfood och Bergendahl samt via de olika restauranggrossisterna.
Företaget är i dag distributör för i huvudsak följande varumärken: Twinings te, Caj P. grillprodukter, Green Giant majs, Old el Paso Tacoprodukter, Blue Dragon asiatiska produkter, Patak's indiska produkter, Green Choice ekologiska sortiment tex Jordnötssmör, Breton smörgåskex, Paradiso konserver och delikatesser, Lucullus sambal oelek och thai chili sås, Canderel sötningsmedel, Ryvita knäckebröd, Törsleff's kondenserad mjölk, konserveringsprodukter och Atamon, mängder av härlig konfektyr bla från Swizzels med Banana skids och mycket mycket mer. Haugen-Gruppen har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 650 mkr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024