Marknadskoordinator med ansvar för fysiska möten och digital marknadsföring

Marknadskoordinator med ansvar för fysiska möten och digital marknadsföring

Arbetsbeskrivning

Vi söker en marknadskoordinator med ansvar för fysiska möten/mässor och digital marknadsföring för ett långtidsvikariat vid marknadsavdelningen på Watma Education.

Arbetsuppgifter
I rollen som vikarierande marknadskoordinator på Watma Education har du en viktig roll i skolornas elevrekrytering. Som marknadskoordinator är du länken mellan vår centrala marknadsavdelning, skolorna och blivande elever och vårdnadshavare. Du arbetar självständigt i nära symbios med övriga marknadsavdelningen och rapporterar direkt till koncernens marknadschef. Företaget har kontor både i Stockholm och Norrköping men Marknadsavdelningens medarbetare utgår från olika orter i landet. Tjänsten kräver inte att du är stationerad till någon av våra verksamhetsorter men du behöver kunna resa mellan dessa.
Som marknadskoordinator planerar, samordnar och genomför du fysiska marknadsaktiviteter som mässor och öppna hus för främst våra grund- och gymnasieskolor. Genomförandet av dessa aktiviteter omfattar projektledning och kräver att du i perioder har möjlighet att fysiskt resa mellan våra olika verksamhetsorter i Sverige, från Karlstad i norr till Ystad i söder. Dessa resor innefattar även övernattningar.
Du ansvarar även för skolornas digitala marknadsföring, både organiskt och genom betalda kampanjer och stöttar alla skolor lokalt med deras egen kommunikation i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker en person med erfarenhet av digital marknadsföring och av att ordna möten - såväl fysiska som digitala - och som både kan ansvara för de praktiska förberedelserna och själva genomförandet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning i olika former. Du behöver vara självgående, flexibel, lösningsorienterad och klara av att hålla många bollar i luften samtidigt. Det är meriterande om du även tidigare arbetat med ungdomar. Tjänsten förutsätter att du har god data- och teknikvana och lätt för att lära dig hantera nya digitala verktyg. Det är meriterande om du tidigare arbetat med digital marknadsföring såsom uppsättning av kampanjer via t.ex. Facebook business manager, Snapchat ads manager etc. samt om du tidigare arbetat med digitala events via t.ex. Zoom, Teams, Meet eller digitala mässverktyg.

Våra värdeord
Tillsammans – vi sätter laget före jaget.
Ambassadörskap - vi är ambassadörer för våra verksamheter och utbildningskoncept.
Kunskapsutveckling – vårt uppdrag är att få varje elev att nå sin fulla potential.

Villkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid, med start omgående till och med februari 2022, med möjlighet till förlängning. Det är obligatoriskt att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.
Urvalsprocessen kommer att påbörjas löpande.
För frågor kontakta Rekryterande chef: Anna Frosch Nordin - anna.frosch@laroverken.se.

Om Fria Läroverken
Fria Läroverken har sju gymnasieskolor i Kalmar, Karlshamn, Karlstad, Linköping, Malmö, Norrköping och Ystad. Våra gymnasier förenas av en gemensam vision att vara ”Sveriges bästa gymnasieskola för att kombinera ambitiösa studier med idrott” Vi brinner för att locka fram det bästa ur varje elev, och vi har en tydlig syn på hur det ska gå till. Vi erbjuder trygghet och studiero, och lägger stort fokus på idrott och träning eftersom vi är övertygade om att det är oerhört viktigt för att göra studierna framgångsrika.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Watma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 17 mars 2021

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024