Marknadskoordinator med digialt fokus

Marknadskoordinator med digialt fokus

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en dynamisk och driven person för nyckelrollen som Marknadskoordinator på resebolaget Bengt-Martins AB i Karlstad.

Som Marknadskoordinator med fokus på digital kommunikation kommer du spela en central roll i att driva våra varumärken framåt, öka vår synlighet och aktivt bidra med att öka vår digitala försäljning. Du kommer att rapportera till VD och ha ansvar för marknadsföringsinsatserna för våra svenska varumärken CruiseMarket och Bengt-Martins som opererar inom fjällresor och kryssningar samt vårt danska varumärke Hyttespecialisten inom fjällresor.

Rollen är en nyckelroll på vår utstakade tillväxtresa med höga ambitioner och mål. Vi söker dig som gillar att kombinera kreativt arbete med att analysera data och har en stor förmåga att omsätta din analys till operativa marknadsföringsinsatser i digitala kanaler.

Rollens ansvarsområden:

-
Planering: du driver och leder arbetet med att optimera marknadsplan, marknadsbudget samt sätta och driva kampanjplan inklusive uppföljning och rapportering till VD.

-
Kreativt ansvarig: I rollen ingår att ta fram kreativt material i form av annonser i köpta och egna kanaler. Primärt arbetar vi med köpta sökord, Sociala medier, nyhetsbrev och våra hemsidor. Här ingår att ta fram för målgruppen anpassat kreativt material och SEO anpassade texter för hemsidor.

-
Mediekanaler: rollen innefattar att utföra och säkra annonsering och optimering av medieköp primärt inom SEM, SoMe och Googles övriga kanaler genom att planera och genomföra betalda annonseringskampanjer. Ett centralt ansvar är att med stöd av digital extern byrå, följa upp, analysera och optimera köp löpande. Ingår gör också att utforska och identifiera nya mediekanaler och möjligheter för marknadsföring.

-
Hemsida: vår primära köpkanal är respektive hemsida där det i rollen ingår att via SEOanalyser, föreslå konverteringsförbättrande åtgärder på våra hemsidor samt implementera dessa. Konkret innebär det att ta fram content, bilder och optimera sajtens delar och kampanjytor i syfte att förbättra digital konvertering.

-
CRM & lojalitet: i arbetat ingår att engagera och lojalisera våra kunder primärt genom att ta fram och skicka veckovisa nyhetsbrev inkl produktnyheter och kampanjer från våra samarbetspartners. I arbetet ingår även att se över och förbättra våra kundresor via marketing automation aktiviteter.

Arbetet sker i nära dialog med resten av teamet i Karlstad med ett extra nära samarbete med Produkt & Säljansvarig för Bengt-Martins respektive CruiseMarket samt med VD för Bengt-Martins AB. I rollen är det därmed viktigt att kunna samarbeta och kunna föra en drivande dialog som övergår i konkret handling och aktivitet.



Kvalifikationer:

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med digital försäljning och konverteringsoptimerande åtgärder samt haft ansvar för den digitala marknadsföringen. Vi tror att du tidigare arbetat som marknadskoordinator eller projektledare på en marknadsavdelning och nu vill ta ett större ansvar för fler varumärken i en tillväxtfas. Du har erfarenhet från plattformar såsom Canva, META Business Suite, Google Ads samt GA4 samt gärna ett nyhetsbrevsverktyg. Vidare har du en förmåga att skapa kreativt material för digitala och sociala kanaler och en hög operativ förmåga att genomföra marknadsstrategier över olika kanaler.



Om företaget och vad vi erbjuder

Vi är ett mindre bolag inom den fantastiskt roliga resebranschen med stora ambitioner. Från vårt kontor i Karlstad har vi i mer än 60 år gjort det möjligt att uppleva och upptäcka världen via fjällresor i svenska och norska fjällen eller på ett kryssningsfartyg. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder unika och minnesvärda reseupplevelser genom att hjälpa kunden att hitta och boka rätt resa från vårt stora gedigna utbud av över 4000 stugor och 10.000talet kryssningsresor. Tjänsten är placerad i Karlstad i centrala lokaler nära centralstationen.



Ansök idag

Ansök genom att skicka ditt CV och ett personligt brev som beskriver din erfarenhet och varför du är rätt person för tjänsten. Sista ansökningsdatum är 10 oktober. Vi ser löpande över ansökningarna och ser fram emot att höra från dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bengt-Martins / Cruisemarket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2024

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024