OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment är organiserat i fyra Business Lines som var och en har affärsansvar för en produktkategori.Huvudanläggningar för verksamheten finns i Arvika (Sverige), Asheville (USA), Braås (Sverige), Eskilstuna (Sverige), Hallsberg (Sverige) och Pederneiras (Brasilien). Avdelningen för kapacitetsplanering och ordermottagning ingår som en del i företagets logistikverksamhet, där vi ansvarar för kontakten mot våra kunder avseende prognos, order och leveransfrågor.Vi har daglig kontakt med våra regioner och distributörer runt om i världen.Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att medverka i OtD-processen med orderhantering för fabrikerna i Braås och Pederneiras och som kontaktperson med StO-processen (regioner, dealers och distributörer) Att stötta volymplaneringsprocessen med bevakning av orderingång gentemot prognoser, delta vid prioritering av order och validering av prognos samt skeppningsdata i ordersystemet Att ansvara för kontakten för en viss grupp av marknader samt vara back up för övriga marknadskoordinatorer Önskvärda kvalifikationer: Gärna marknadsekonomisk utbildning med internationell inriktning En logistikutbildning eller teknisk utbildning, båda i kombination med erfarenhet av orderhantering/spedition kan vara ett alternativ Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift Gärna kunskaper i ytterligare något språk Kundorienterad med kommersiell och utåtriktad läggning Administrativ läggning Stor drivkraft och flexibelt tankesätt Erfarenhet av liknande arbete är meriterande Tjänsten är en heltidsbefattning och anställningsformen är en visstidsanställning t o m 2007-12-28.