OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation. Vi tror du är relativt ny på arbetsmarknaden och vill lära dig allt som finns att lära om hur arbetet går till i praktiken. Vi tror du vill göra något mer av din roll som marknadskoordinator framöver och är lyhörd för att visa oss vilka områden du är bra på och vill utvecklas inom. Som ett steg i att stärka vår funktion söker vi nu en marknadskoordinator till vår marknadsavdelning i Stockholm. Välkommen in med din ansökan!
Om rollen
Rollen som Marknadskoordinator innebär att stödja marknadsavdelningen i exekvering av aktiviteter och planer. Office Managements fokus ligger på hur vi kan utveckla försäljning och marknadsföring via de digitala kanalerna, webb, webinar, nyhetsbrev och i sociala medier.
Du kommer arbeta med marknadsföringen av Office Managements samtliga affärsområden och arbeta tätt tillsammans med de ansvariga marknadsprojektledarna för varje affärsområde, där du bidrar till genomförandet av aktiviteterna. Men du arbetar också nära våra experter inom webinarproduktion, webinnehåll, SEO, sociala medier, Marketing Automation, grafisk produktion och Google Analytics. Den här rollen kommer bli oljan i vårt maskineri. Vi tror inte du är expert på allt, men vi tror att du är relativt nyexaminerad och hungrig på att börja arbeta på en marknadsavdelning och därför sugen på att hugga i där det behövs.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Marketing Automation superuser- Ansvarig för vårt Marketing Automation system och utskicken vi gör i systemet Funnelbud
- Stenkoll på våra kundsegment
- Administration som ex: - Våra samarbetspartners fonder
- Månadsrapporter
- Ansvarig för våra email inboxar
- Hantera enklare förfrågningar från organisationen som give-aways, logo, företagspresentationer
- Stödja internkommunikationen
- Content Creation Support
Personliga egenskaper
Som person gillar du att vara involverad i mycket, har ett serviceorienterat arbetssätt och lätt för att samarbeta med andra. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad med en god känsla för detaljer. För att trivas hos oss måste du gilla att ha många projekt i gång samtidigt och vara flexibel om uppgifter förändras snabbt.
Erfarenheter
- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation
- Några års erfarenhet från liknande arbete
- Uttrycker sig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi förväntar oss inte att du kan allt men om du har varit involverad i SEO-arbete, webbanalys eller arbete med sociala medier är det ett stort plus i kanten. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med grafisk produktion, brinner för att producera kortare filmer eller har erfarenhet av e-postmarknadsföring.
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av:
- InDesign, Photoshop, Premiere Pro eller After Effects
- SoMe content produktion
- SEO, PaidSearch och Google Analytics
- Administration
O.M erbjuder
- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020
- Intern och extern utbildning
- O.M Care: Rikslunchkort, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
Om oss
Office Management (www.officemanagement.se) är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå.
Övrig information
- Start: Augusti, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, 8-17
- Plats: Skalholtsgatan 6-8, Kista (men hemarbete uppmuntras)
- Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan om det här är rollen för dig!
Har du frågor om tjänsten slår du en signal till mig, Susanne Wahlström, på 010 858 41 19.
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg
Sara Bengtsson