OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en marknadsassistent eller marknadskoordinator som vill utvecklas och ta nästa steg? Är du intresserad av en karriär i en internationell miljö på ett företag med ett starkt varumärke? Då kan du vara rätt person för oss! Perido söker nämligen en person som vill arbeta som marknadskoordinator på ett välkänt företag inom bilindustrin beläget i Stockholm. Som marknadskoordinator kommer du i nära samarbete med marknadsansvarig praktiskt arbeta med att implementera företagets nordiska kommunikationsstrategi. I samarbete med marknadsavdelningen på företagets huvudkontor arbetar du med att lokalt anpassa och producera allt kommunikationsmaterial för hela den nordiska marknaden. Du utvärderar genomförda kommunikationssatsningar både ur ett kvalitativt och ett kvantitativt perspektiv. Mer konkret så kommer du i din roll arbeta med att koordinera mediaplanering med varumärkesansvarig och pressaktiviteter med pressavdelningen samt koordinera översättningar av kommunikationsmaterial till de nordiska språken samt ensamt ansvara för den svenska versionen. Du kommer även ha mycket kontakt med externa agenturer/leverantörer. Det är en roll som är varierande, utmanande och spännande men framförallt är det en roll som du förväntas växa in i. Vi tror således att du är en person som arbetat några år som marknadsassistent/marknadskoordinator och som nu känner dig redo att ta nästa steg i din karriär. Kravprofil - Avklarad utbildning från högskola eller universitet med inriktning mot marknadsföring - 2-3 års erfarenhet av arbete som marknadsassistent eller marknadskoordinator - Mycket goda datorkunskaper - Har du kunskaper i franska så är det meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social och kommunikativ person som trivs i en miljö där du samarbetar tätt med dina arbetskollegor. Du är driven och tar tillvara på den kunskap som erbjuds i din omgivning. Du besitter även mycket goda kunskaper i engelska vilket kommer behövas då stora delar av organisationen är engelskspråkig.