OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden AB dig som vill jobba hos vår kund som marknadskoordinator Om kunden: Kunden är Sveriges största friskolekedja med skolor på 28 orter runt om i Sverige - från Skellefteå i norr till Ystad i söder. Alla skolor arbetar efter samma pedagogiska koncept, men precis som du och jag är förstås varje skola unik. Du kommer jobba på marknadsföringsorganisationen för koncernen. Arbetsuppgifter och omfattning: Du kommer planerar undersökningar och analyser som behöver göras, t.ex. målgruppsanalyser och attityder i samhället. Du kommer ge kunden underlag för beslut om kanalval, när och hur aktiviteter ska genomföras. Konkret kan det innebära att kunden vill få fram vilka funktioner som ska finnas på webben, hur det tryckta materialet ska utformas, på vilka grunder man fattar sitt beslut om gymnasieskola m.m. Du kommer Jobba fram programspecifika nationella events ( Tex Dreamhack, Yrkes SM, idrottsturneringar men också ta fram förslag på nya mötesplatser). Du kommer Behöva kunna sätta dig in i olika scenarios (till exempel start av nytt program eller helt ny skola) och sedan föreslå aktiviteter för dessa. Samla goda exempel från skolor runt om i Sverige men också föreslå nya aktiviteter och även jobba proaktivt mot massmedia. Skallkrav: Vi ser att du besitter några av dessa kunskaper: Projektledarerfarenheter Marknadsföringskunskap Kommunikationskunskap Ekonomisk kunskap Erfarenhet av tjänsteförsäljning PR- kunskap Personliga egenskaper: Som person söker vi dig som har ett högt driv, är kommunikativ och som trivs med att arbeta tillsammans med andra. Arbetstider och anställningsform: Heltid i ca 5 månader Kommun: Jönköpings kommun Tillträde: Snarast, ansök omgående Ansökan senast: 2009-04-14 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Andreas Andersson, personalansvarig.