Marknadskoordinator - Office Management

Arbetsbeskrivning

Nu tar vi ny sats framåt och vill vara en huvudspelare för att driva på en utveckling för att skapa en modern arbetsplats för våra kunder med lärdomar från de senaste årens transformation. Vill du hjälpa till och skapa morgondagens arbetsplats? Sök rollen som vår nästa marknadskoordinator!

Om rollen                                                                                                        
I nära samarbete med marknadschef kommer du att planera och operativt att driva marknadsaktiviteterna för affärsområdet mötesteknik & telefoni. I samarbete med affärsområdeschef och säljorganisationen är du den som ser till att de aktiviteter vi har planerat blir verklighet. Din roll är operativ och innebär även att arbeta med event och aktiviteter på koncernnivå. 

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvar är att planera och genomföra leadsgenererande aktiviteter både offline och online i organisationens valda kanaler. Dina ansvarsområden:

Operativt ansvar för att marknadsaktiviteterna planeras och levereras i tid.
Egen produktion av content och kampanjer 
Val av rätt budskap i rätt kanaler samt säkerställande av tonalitet
Stödja arbetet med att öka ”nöjd-kund-index” genom kundvårdande insatser
Supportera med viss produktion av säljmaterial
Visst samarbete med byrå 

Din bakgrund

För att trivas bra och lyckas i denna roll tror vi att du har arbetat som marknadskoordinator, gärna inom IT-relaterade branscher eller på ett företag som arbetar med B2B och leadsgenererande aktiviteter. Hos oss kommer du att ha tillgång till moderna verktyg för digital marknadsföring och du kommer att arbeta med olika kanaler för att skapa leads som t.ex. sociala medier, hemsida, webinarier och marketing automation. Vi har även en modern studio för att skapa live-events och andra inspelningar. 

Du behöver även erfarenhet av:

Producerat content i form av kortare artiklar, text till sociala medier osv.
Produktion av innehåll för olika SoMe kanaler
Skapat leadsgenererande aktiviteter (offline och online) mot nykund samt merförsäljande aktiviteter mot befintlig kund
Högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning genom t.ex. Berghs el IHM
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i

Apsis eller liknande, Episerver eller liknande, Photoshop eller liknande, Premiere Pro eller liknande.



Om dig

Vi söker dig som vill vara med på vår framgångsresa och bidra till denna. Du gillar att komma med nya idéer och initiativ. Dessutom ska du vara en doer som inte backar för lite motstånd och som är trygg i din roll som marknadskoordinator. Att kunna samarbeta och se andras expertis och kunna omvandla den till bra kommunikation är en annan bra erfarenhet att ha med sig. Att ha ett mått av tävlingsanda i sig är bra, vi arbetar KPI-styrt och kämpar hårt för att nå våra mål. Du kommer att ingå i ett superhärligt team med drivna medarbetare och det finns ett stort utrymme och vilja att utvecklas framåt.



Om Office Management
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8 000 kunder i Norden.

Vi är övertygade om att ett välmående företag börjar med välmående medarbetare, där mänskliga möten är avgörande för en dynamisk arbetsplats som främjar idéer. Frihet och ansvar, personlig utveckling och möjlighet att påverka är också något vi värdesätter. Vi är mycket stolta över att vara Great Place to Work-certifierade. Det bevisar att våra medarbetare upplever en hög grad av rättvisa, respekt, trovärdighet, stolthet och kamratskap inom organisationen.

Just nu sitter vi i Kista men till sommaren flyttar vi in i framtiden med nya lokaler i Frösundavik. Läs mer om Office Management.

Information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Pontander sp@kimm.se 

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 november 2024