OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Egnahemsbolaget har vi förmånen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. En av anledningarna är att vi tänker lite annorlunda när vi bygger och säljer bostäder. Vårt uppdrag är att verka för blandade boendeformer i Göteborg och eftersom vi bygger småhus och bostadsrätter gör vi det mest i områden som domineras av hyresrätter. Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett tryggare Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt. Egnahemsbolaget är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största bostadskoncerner.
Egnahemsbolaget är inne i en expansiv fas med flera nya byggprojekt och kommande säljstarter och utökar nu sin marknads- och försäljningsavdelning med ytterligare en marknadskoordinator. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med övriga på avdelningen om att bidra till att skapa den bästa upplevelsen från prospekt till kund och genom hela kundresan. Du rapporterar till chefen för marknad- och försäljningsavdelningen.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att säkerställa en enhetlig kommunikation och genomförande av våra säljaktiviteter som sker i samband med köp- och säljprocessens alla delar, från sex månader innan en säljstart till kundens inflyttning. Till din hjälp har du ett kompetent gäng kollegor samt produktionsbyrå.
Vi uppskattar att 50% av din tid ägnar du åt produktionsledning av säljmaterial i våra projekt. Du ansvarar för innehåll och faktatexter till säljbroschyren om bostäderna och håller workshops. Självklart samarbetar du med andra avdelningar internt för att säkerställa framtagning av material inför försäljningsarbetet. Ditt ansvar är också att ta fram material i form av ex 3D bilder och film, samt material och uppdateringar till webbsidan.
Övrig tid kommer du att fylla med andra roliga arbetsuppgifter inom kommunikation och kundevents. Du ansvar för olika utskick såsom nyhetsbrev, uppdateringar av vepor, skyltning och säkerställer tillsammans med säljaren att det blir en bra kundupplevelse vid tillträde av bostaden. Du ansvarar också för genomförande av våra kundevents.
Din bakgrund
För att lyckas med uppdraget trivs du i en roll med varierande projekt och arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet. Du har ett eget driv och att prioritera och strukturera ditt arbete är självklart för dig. Du har ett öga för text och bild, bra känsla för detaljer och har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial med inriktning på marknad/kommunikation och några års erfarenhet av brett marknadsföringsarbete. Du har erfarenhet av produktionsledning från en beställarroll och att jobba med externa leverantörer. Vidare behärskar du MS Office och Adobe CS.
Känner du att det stämmer överens med vad just du vill göra?
Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Du söker tjänsten med bifogat CV och personligt brev via jerrie.se, senast den 25 oktober. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Helena Bruman, tel. 0735-40 52 62.