Marknadskoordinator till AcadeMedia

Marknadskoordinator till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Marknadskoordinator till AcadeMedia

AcadeMedias marknadsavdelning i Göteborg som stöttar koncernens 218 grund- och gymnasieskolor över hela Sverige behöver förstärkas med en marknadskoordinator. Teamet består för närvarande av åtta marknadsansvariga, sex grafiska designers, sex marknadskoordinatorer samt en marknadschef. Som anställd hos oss kommer du att tillhöra ett drivet, kreativt och nyfiket team med olika kompetenser och erfarenheter. Vårt kontor är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation.
Arbetsuppgifter

I rollen som marknadskoordinator kommer du ha varierande uppgifter inom marknadsföringens olika discipliner. Du rapporterar till marknadschefen för AcadeMedias grund- och gymnasieskolor. Resor i tjänsten förekommer och du kan räkna med uppskattningsvis 30 resdagar per år p.g.a. skolbesök, mässor och andra aktiviteter.  

Huvudsakliga ansvarsområden

• Uppdatera webbsidor, portaler och sociala medier
• Producera content till våra digitala kanaler.
• Planera, producera och distribuera innehåll i aktuellt CRM-system.
• Diverse administrativa uppgifter

Kompetenskrav och personliga egenskaper

Vi söker en marknadsorienterad kommunikatör som är skicklig på att formulera budskap och producera texter. Du inser vikten av att serva målgrupperna med relevant och korrekt information i deras beslutsprocess. För att du ska lyckas i den här tjänsten bör du skapa en god struktur i ditt arbete som möjliggör flexibilitet när verksamheten kräver det. Du har akademisk examen inom kreativt skapande/journalistik/marknadsföring eller likvärdig utbildning/erfarenhet. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. 
Ansökan

Sista dag för att söka tjänsten är den 7 oktober och samtliga sökningar hanteras via vårt rekryteringssystem. I samband med ansökan kommer du att få genomföra två tester som ett led i vår urvalsprocess. Testerna tar uppskattningsvis 20 minuter att genomföra och du erhåller en länk till dessa via den mailadress du har angivit i ansökan. Inkomna ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta marknadschef Andrej Häggblad på andrej.haggblad@academedia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 7 oktober 2020

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024