Marknadskoordinator till Coop Butiker och Stormarknader

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Vi söker nu en Marknadskoordinator med ansvar för framtagning och koordinering av marknadsföring i egna och köpta kanaler utifrån bolagets strategi. Du rapporterar till marknadschefen och ingår även som marknadsavdelningens representant i säljledningen.

Som Marknadskoordinator på Coop Butiker och Stormarknader ingår du i ett växande, kreativt och affärsinriktat marknadsteam där du kommer ha en viktig roll. En gemensam nämnare för oss alla är att vi har ett stort intresse för mat. Teamets mål är att stärka Coops varumärke, bidra till matinspiration, öka kundnöjdheten och bidra till ökad kundtrafik och försäljning. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor i marknadsteamet som ansvarar för bland annat butikskommunikation, PR, internkommunikation och sponsring. Tillsammans ansvarar teamet för den kommunikativa helhetsupplevelsen och framtagningen av den årliga marknads- och kommunikationsplanen. Du sitter med i Coop Butiker och Stormarknaders säljledning som representant för marknadsavdelningen och samarbetar tätt med försäljningsorganisationen.

Exempel på arbetsuppgifter:

Framtagning, genomförande och uppföljning av lokal marknadsföring i egna och köpta kanaler, från ax till limpa. Exempelvis CRM (medlemsprogram), online, breda kanaler såsom utomhus, radio, print osv. Arbetet sker i samarbete med olika kontaktytor såsom marknadskollegorna, säljavdelningen, avdelningen för erbjudande & varuflöde och byråer.
Koordinering och genomförande av Coop-gemensam marknadsföring i egna och köpta kanaler, exempelvis CRM (medlemsprogram), direkt reklam, SoMe och kampanjmaterial. Arbetet sker i samarbete med marknad på Coop Sverige och övriga föreningar.
Planera arbetet utifrån årlig budget och göra kontinuerlig budget- och resultatuppföljning på de Coop-gemensamma och lokala kampanjerna tillsammans med berörda kontaktytor på sälj- respektive analysavdelningen och Coop Sverige.
Ta fram planer, kampanjförslag, mediarekommendationer och varuval till lokal marknadsföring.
Marknadsföra Coop som medlemsägt bolag genom att förmedla den kooperativa idén för att öka lojaliteten bland medlemmar och få fler kunder att vilja bli medlemmar.
Driva och kvalitetssäkra produktioner inkl. korrekturläsning. Arbetet ställer krav på förmåga att planera, strukturera, producera, korrigera och leverera enligt tidplan
Medverka i Coop Butiker och Stormarknaders säljledning med uppdraget att bland annat ta in och lämna inspel på relevanta kampanjer.
Bygga goda relationer och ett gott samarbete med föreningskollegor, reklambyrå, inhousebyrå, mediebyrå, leverantörer och tryckerier.


Tjänsten är placerad på Sankt Eriksgatan 60 i centrala Stockholm. Vi har ett flexibelt arbetssätt och tillämpar en hybrid arbetsplats utifrån verksamhetens behov.

Om dig

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och är matintresserad. Du är social och gillar att arbeta i team. Du trivs med många kontaktytor, både som kravställare och projektledare, och du är skicklig på att driva processer och prioritera. Som person har du naturligt god ordning och reda runt omkring dig och ditt arbete. Du gillar utmaningar och omväxling, och har väldigt god kommunikationsförmåga. En av dina styrkor är att du är resultatorienterad med förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Sist men inte minst har du stort intresse för reklam och ett brinnande intresse för hur den hela tiden kan bli lite vassare.

Mer specifikt ser vi gärna att du har:

Bred erfarenhet och kompetens inom marknadsföring, minst 3-5 års erfarenhet av liknande roll.
Eftergymnasial utbildning på yrkeshögskolenivå ex. Medieinstitutet alternativt universitetsexamen i marknadsföring/ekonomi.
God datavana vad gäller Powerpoint, Word och Excel.
Goda kunskaper avseende olika mediekanaler.
Talar flytande svenska och har en god skriftlig förmåga
Körkort är ett krav och tillgång till bil en fördel.


Det är meriterande om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln eller reklambyrå. Det är även meriterande med kunskaper i Indesign.

Om Coop Butiker & Stormarknader

Coop Butiker & Stormarknader AB driver cirka 200 livsmedelsbutiker i Stockholms län, Uppsala, Södermanland och Östergötland och har cirka 5 300 medarbetare. Bolaget är medlemägt och ingår i Konsumentförening Stockholm som med cirka 1,2 miljoner medlemmar är Coops största konsumentförening.

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch. Du kommer till ett engagerat team, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt när det behövs för att bidra till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid. Coop värdesätter jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Skarin på elin.skarin@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 13 december 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024