Marknadskoordinator till Doggy AB

Marknadskoordinator till Doggy AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Doggy AB är den ledande hund- och kattmatsproducenten i Sverige med mer än 110 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda. Doggy är verksamt i mer än 20 länder där framgångsreceptet är att förmedla en del av Sverige i form av hållbara och naturliga produkter, alltid med djurens bästa för ögonen. Kunder är zoo fackhandeln och dagligvaruhandeln.

Dina arbetsuppgifter
Har du ett intresse av digitala medier och trivs i en roll där du kan omsätta planer och aktiviteter till handling? Har du dessutom en känsla för färg och form och drivs av att utveckla processer? Läs vidare, för detta är något av de sakerna du blir erbjuden som Marknadskoordinator på Doggy AB Vårgårda!

Vidare innebär rollen som Marknadskoordinator att stödja Doggys varumärken. Fokus ligger på utvalda marknadsaktiviteter genom framtagning och inköp av butik/promotion material, uppdatering av kataloger, säljmaterial samt uppdateringar av webbsidor, bilder m.m. En viktig del är att säkerställa tillgänglighet och struktur på gemensamt material och arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Planering, genomförande och uppföljning av olika marknadsinsatser / aktiviteter/kampanjer för våra olika produkter.
• Samverka internt och externt med delansvar för olika projekt/uppdrag
• Framtagning och underlag såsom texter, bilder, filmer etc. till web och sociala medier för överlämnande till extern SoMe partner för genomförande.
• Driva framtagning av butiks/lanseringsmaterial med ansvar för översättningsprocessen, trycksaksinköp, planering, intern kommunikation, koordinering av utskick/lager
• Vara superuser för deras PIM (product information managementsystem)
• Vara involverad i framtagande av säljstödsmaterial till säljkår, butik och Key Account Manager
• Driva prisförhandlingar och utmana kvalitéer


Din profil
Jobbet förutsätter kunskap och förståelse för hur man bygger varumärke och kommunikation mot konsumenter och kunder. Du behöver ha god känsla för färg och form samt ha lätt att uttrycka dig i text. Det är viktigt att du har vana vid att jobba med digitala medier (web, SoME, e-mailutskick) och gillar att lära dig nya program. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom Photoshop, Indesign, Illustrator samt Officepaketet.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är positiv, drivande, noggrann och strukturerad. Du är van vid att ta initiativ, komma med idéer och trivs med att ha många saker igång samtidigt. Du ber om hjälp att prioritera om det behövs. Du tar ansvar för att lösa dina projekt och uppgifter inom utsatta tidsramar och med hög kvalité.

Vidare är du prestigelös och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du gillar att hugga i och fixa allt från högt till lågt för att vardagen i avdelningen skall fungera. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är erfarenhet av arbete i en marknad/säljavdelning och erfarenhet av Umbraco eller annat webbsystem samt arbete i PIM system.

Tjänsten är på heltid med önskat tillträde i juni och uppdraget sträcker sig minst ett år framåt i tiden. Du kommer att bli inhyrd konsult via Söder & Co. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024