MARKNADSKOORDINATOR TILL FÖRETAG I STOCKHOLM, START OMGÅENDE

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Marknadskoordinator/ Digital Campaign Coordinator för uppdrag hos vår kund i Stockholm. I rollen som Marknadskoordinator kommer du kommer vara en del av Marknad, och avdelningen Media & Traffic Acquisition. Media-teamet består av Head of Media, SEO managers, Digital Designer samt Digital Media & Traffic Acquisition Managers. Ni hanterar, tillsammans med samarbetspartners, många kampanjer och använder Googles ekosystem i stor utsträckning.
Som Marknadskoordinator kommer dina arbetsuppgifter innebära att du arbetar nära och assisterar Digital Media & Traffic Acquisition Managers. Du kommer, koordinera erbjudanden/kampanjer och landningssidor, samt hantera URLar och UTM-taggning med att säkra upp korrekt struktur för kampanjer. Vidare kommer du säkra och kontrollera korrekta annonspixlar, assistera med rapporter/dashboards i Data studio, samt assistera med marketing automation-projekt så som feed management & CDP-implementation.
Kunden arbetar datadrivet och kundanpassat vilket genererar många kreativa kampanjer där de behöver ditt stöd med kontroll och uppföljning för deras kampanjer. Du kommer få en chans att utveckla dina kunskaper inom paid social, SEA, programmatic och övrig digital marknadsföring.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund med arbetsplatsen belagd i Stockholm.




Kvalifikationer
- Du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring, tex som campaign manager eller traffic på mediebyrå eller annonsavdelning
- Du har förståelse för mediaköp och köpplattformar
- Du har kunskap att arbeta med Google Analytics & Ads, samt Facebook Ads
- Du kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift
- Det är meriterande om du har erfarenhet av DV360/Google Campaign Manager, Google Studio, Google Data Studio, Bannerflow/Ad Layer eller liknande, samt ProductsUp eller liknande feedhanteringsverktyg


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Marknadskoordinator krävs det att du är strukturerad, kommunikativ och van vid många kontaktytor. Du är självgående, hjälpsam och har lätt för att samarbeta. Som marknads koordinator trivs du med många bollar i luften och ett högt arbetstempo och flexibel miljö.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2020-12-18 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: Digital Campaign Coordinator, Digital Marketing, Sociala medier, Marknadsföring, digital marknadsförare, marknadsansvarig, marknadsassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


1 november 2024