Marknadskoordinator till Hermods

Marknadskoordinator till Hermods

Arbetsbeskrivning

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.

Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Nu söker vi en marknadskoordinator till vårt marknadsteam. Vi erbjuder dig en bred och varierade roll, med mycket frihet under ansvar. Tjänsten är ett föräldravikariat på 9 månader, med chans till förlängning.

I vårt team är affärsfokus alltid av yttersta vikt, därför söker vi dig som har ett genuint intresse för att förstå målgrupper och hur vi kan addera värde till dem. För att lyckas behöver du ha ett driv, en positiv och lösningsfokuserad attityd samt att vara proaktiv i allt du gör. I vårt team hjälper vi varandra, bygger vår organisation starkare genom en bra teamkänsla och i ständig utveckling.

Arbetsuppgifter/ansvar:

• Arbeta med operativt marknadsarbete för Hermods och våra utbildningar; planera och genomföra kampanjer, projekt, event m.m. i syfte att fylla utbildningarna.
• Producera annons/marknadsmaterial för både digitala kanaler och print.
• Arbeta med digital marknadsföring såsom marketing automation, sociala medier, content produktion, email marketing, SEO och influencer marketing mm.
• Uppdatera och utveckla innehållet på vår hemsida och studiekanaler.
• Arbeta med event/mässor samt press och PR i syfte att stärka vårt varumärke.
• Arbeta nära verksamheten för att stötta affärsplaner med relevanta marknadsinsatser.
• Sätta upp, driva igenom och aktivt följa upp aktivitetsplaner samt arbeta mot uppsatta mål.
• Genomföra webbanalys för att kunna utveckla marknadsföring, annonsering och hemsida.
• Projektleda marknadsaktiviteter och projekt i syfte att utveckla vår marknadskommunikation och vår affär, samt stärka vår marknadsposition.

Kravprofil och kompetens

Vi söker dig som har några års erfarenhet av digital marknadsföring, och vill fortsätta utveckla din kompetens hos oss på Hermods. VI jobbar nära verksamheten och även i tätt samarbete med AcadeMedias centrala inhouse byrå med digitala experter och webbutvecklare. Hos oss har du stor möjlighet att utvecklas som marknadsförare.

• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, digital kommunikation eller motsvarande.
• Minst 1-2 års arbetserfarenhet från digital marknadsföring.
• Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift.
• Mycket god kunskap inom digital marknadsföring, sociala medier och digital annonsering.
• Kunskap inom grafisk produktion (Adobe InDesign) och CMS-system (Wordpress).
• Erfarenhet av marketing automation/CRM-system och webbanalys (Google Analytics) är mycket meriterande.

Egenskaper:

• En driven, kreativ och proaktiv ”doer” med affärsfokus.
• Självständig och ansvarstagande och gillar att och ta egna initiativ.
• Flexibel och förändringsbenägen och har en god förmåga att samarbeta med andra.
• Ödmjuk, positiv och lösningsfokuserad.

Välkommen med din ansökan!

Placeringsort: Stockholm
Tillträde: September/Oktober
Anställningsform: Heltid, vikariat med chans till förlängning
Sista ansökningsdag: 2021-06-30
Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Carina Ekdahl carina.ekdahl@hermods.se eller Lina Högemark, Marknads- och kommunikationschef lina.hogemark@hermods.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024