OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spännande och flexibel roll som marknadskoordinator hos Kramer Electronics AB i Kungsbacka.
Kramer Electronics grundades för 30 år sedan och har löpande utvecklat innovativa produkter inom ljud, video och bildlösningar. Kramer Electronics har idag över 1000 produkter som har tagits fram genom omfattande utveckling och efter kundernas behov. Kramer Electronics produkter säljs över hela världen med en hög nivå av kvalité, service och support. Läs gärna mer om oss på www.kramersweden.com.
Vi söker nu en driven marknadskoordinator till vårt nordiska huvudkontor i Kungsbacka. Du erbjuds en kvalificerad tjänst i ett framgångsrikt och inspirerande företag. Tjänsten är på heltid, ett vikariat på 2 år med placering i Kungsbacka. Det är en positiv arbetsplats med högt i tak och härlig teamkänsla med kollegorna. Jobbet kräver flexibilitet, stort eget driv och en hög social kompetens då arbetet innefattar mycket kontakt med våra kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du ansvarar för:
• Samordning av marknadsaktiviteter.
• Marknadsbudgeten; planering, genomförande och uppföljning.
• Genomförande av marknadsaktiviteter, såsom mässor och event.
• Att skapa och upprätthålla goda relationer med kunderna.
• Marknadskommunikation till exempel att skapa nyhetsbrev och även hjälpa kunder med nyhetsbrev, kampanjer eller marknadsmaterial.
• Marknadsrelaterad administration.
Som marknadskoordinator deltar du på den Nordiska säljgruppens veckomöten. Under de olika marknadsprojektens gång deltar du även på videomöten med den internationella marknadsgruppen.
Din erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom en marknadsavdelning där du har arbetat med marknadskommunikation och gärna direkt mot slutkund. Det är ett krav att du kan flytande engelska i skrift och tal då du behöver producera marknadsmaterial på engelska, samt kommunicera med kollegor och kunder på engelska. Du är även van att sammanställa och författa texter samt korrekturläsa material på både svenska och engelska.
Du har även dokumenterad erfarenhet av att driva projekt kring mässor och event.
Vi er även att du har minst gymnasienivå med inriktning marknadsföring inom säljprocesser, marknadsanalys och köpbeteende eller liknande. Du är van användare av Photoshop och InDesign, samt har arbetat med nyhetsutskick via exempelvis Mailchimp.
Dina personliga egenskaper
Du är självständig, ansvarstagande och noggrann i dina åtaganden och arbetsuppgifter. Du värdesätter struktur och ordning och det är så du arbetar, men har även lätt för att vara kreativ och komma på idéer. Vi ser även att du är en utåtriktad och en mycket social person som brinner för kontakten med kunder och att leverera en hög nivå av service. Är du även en driven person som gillar att se resultat och nå mål är du rätt för tjänsten hos oss.
Det är viktigt att du är en flexibel person då resor ingår i rollen och även vissa kvällar i samband med event och mässor.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt och ett stort eget ansvar i att driva marknadsavdelningen framåt. Du får även umgås och samarbeta med trevliga kollegor på en mycket rolig, lättsam och kreativ arbetsplats.
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark, som behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden. Vänligen skicka in CV samt personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 15 februari. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Marthe Viberg på telefon 0300-688563 eller mail marthe.viberg@badenochandclark.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06