OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och servicemedveten marknadskoordinator till vår globala och stora kund inom läkemedelsbranschen. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom marknad? Vill du arbeta i en kontaktskapande roll och händelserik miljö där du ansvar för att koordinera samt stötta både marknads- och säljavdelningen? Tjänsten är ett föräldravikariat med start i slutet på Oktober. Låter det som ett uppdrag för dig? Då ser vi fram emot din ansökan – redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Då kundens nuvarande marknadskoordinator går på föräldraledighet söker vi nu en marknadskoordinator med start i slutet på Oktober. En marknadskoordinator med sinne för service och som vill arbeta i en omväxlande roll med möjlighet att både lära och utvecklas. Du vill arbeta i en kontaktskapande roll och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Här får du möjlighet att arbeta för ett globalt och stort företag inom läkemedelsbranschen som tillsammans arbetar för att hjälpa människor att leva längre och friskare liv. Som marknadskoordinator kommer du arbeta för den svenska marknaden och deras kontor är beläget i Solna även om man i nuläget arbetar på distans i och med det rådande läget i samhället.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för att koordinera processen och logistiken av material, från framtagandet till färdigtryckt på lager. Exempelvis nyhetsbrev, DM, Slides, Webb och inbjudningar
• Stötta och supporta marknads- och säljavdelningen med material, logistik och övriga ad-hoc uppgifter
• Telefon- och mailkontakt med kunder och leverantörer
• Säkerställa att det arbete som företaget gör är i linje med och följer externa och interna etiska regelverk
Arbetstider
Heltid, föräldravikariat med start i slutet på Oktober och preliminärt till och med December 2021 Arbetstid: Mån-fre, kontorstider med flex.
Kvalifikationer
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi söker dig som är intresserad av marknadsföring och har ett sinne för service. För att trivas och axla rollen ser vi att du trivs att arbeta i en händelserik miljö där det stundtals kan vara ett högt tempo. Du tycker om att arbeta självständigt och ta eget ägandeskap. Du har god förmåga att lära dig snabbt samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du kan tänka logiskt samt lyfta blicken och se till helheten. Vi ser det som mycket meriterande om du har arbetat inom läkemedelsbranschen sedan tidigare och dess etiska regelverk samt har kunskaper inom SAP och InDesign.
Det här behöver du:
• 1-2 års tidigare erfarenhet från en liknande roll
• Eftergymnasial utbildning inom området på akademisk eller YH-nivå.
• Goda kunskaper i Officepaketet och digitala kanaler.
• Meriterande om du har kunskaper i SAP och InDesign, dock ej ett krav.
• Meriterande är också om du har tidigare erfarenhet från att arbeta inom läkemedelsindustrin och dess etiska regelverk, dock ej ett krav.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
1-2 års erfarenhet av liknande arbete
Ansökan
2020-09-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ronja Romano.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044