OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Amendo söker på uppdrag från kund inom bostadsbranschen en konsult för rollen som marknadskoordinator. Tjänsten har start i mitten av augusti och pågår till årsskiftet med möjlighet till anställning hos kund.
Arbetsbeskrivning
I rollen som marknadskoordinator kommer du att arbeta med och ansvara operativt för företagets innehålls- och medlemsarbete, inkluderande resultatansvar på aktuella KPier. I arbetet ingår att producera relevant innehåll på tvärs av företagets egna kanaler. Fokus i arbetet ligger på att arbeta med nya och effektiva sätt att kommunicera med företagets målgrupper, mot bakgrund av relevant data och kundinsikt. I arbetsuppgifterna ingår följande uppgifter:
- Ansvarar för planering och genomförande av innehållsstrategi för koncernen och dess medlemmar.
- Ansvarar för planering och genomförande av marknadsplan
- Ansvarar för att optimera mediainvesteringar
- Säkerställer kvalitet, struktur och enhetlig tonalitet för företagets innehåll.
- Övergripande operativt ansvar över företagets sociala kanaler.
- Skapa intressant och engagerande innehåll på företagets samtliga plattformar, genom bild, text och video, för att öka bolagets synlighet
- Målgruppsanpassa innehåll efter vilken/vilka kanaler som ska användas för att innehållet och publicera i relevanta kanaler.
- Ansvarar för ett aktivt samarbete mellan interna och externa innehållsproducenter för att säkra en enhetlig kundkommunikation på tvärs av alla kanaler.
- Följa upp, mäta och utvärdera de aktiviteter som sker på sociala kanaler.
- Jobbar i tätt samarbete med i stort sett samtliga på marknadsavdelningen och har i uppgift att skapa innehåll utifrån arbete som sker dagligen i alla varumärken.
- Är proaktiv och identifierar relevant innehåll från verksamheten.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
För rollen som markandskoordinator söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning på universitet eller högskola, inom kommunikation, media eller marknadsföring. Vi tror att du har:
- Minimum tre års relevant erfarenhet med tonvikt på arbete inom innehåll, kundkommunikation och marknadsföring.
- Dokumenterade resultat från liknande arbete.
- Erfarenhet från operativt arbetet och målgruppsanpassat innehåll i sociala medier och digitala kanaler.
- Visuell kompetens, skicklig skribent och är tekniskt kunnig.
- Erfaren användare av Adobes olika program, som exempelvis InDesign och Photoshop.
- Erfarenhet av tidigare arbete med rörlig bild är meriterande.
- Erfarenhet av att arbeta i och leda team.
- Behärska det svenska och engelska språket väl i tal och skrift.
- Allmänna datakunskaper inklusive Office 365.
Som person tror vi att du har:
- Förmåga att operationalisera strategiska mål.
- Mycket god förmåga att kommunicera i text.
- Drivas av att utveckla våra digitala kommunikationskanaler och hur man på bästa sätt kan förmedla ett budskap som motiverar kunden till handling (både i text, bild och video).
- Lösningsorienterad lagspelare som gillar att samarbete över avdelningsgränser.
- Proaktiv med starkt driv i att tänka nytt och kontinuerligt förbättra vårt arbete.
- Hög arbetskapacitet, initiativrik och självständig.
- Stark förmåga att kommunicera och skapa relationer, både skriftligen, 1-1 och 1 till många.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Oskar Windolf, oskar.windolf@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-OW1
ekonomi