OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder www.steriks.se
S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.
TJÄNSTEN
Som Marknadskoordinator för S:t Eriks har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt som externt. I rollen ingår att skapa och publicera relevant produktinformation på S:t Eriks olika plattformar och kanaler. Vidare ansvarar du för produktion, uppdatering och beställning av marknadsmaterial, t.ex. trycksaker, butiksmaterial och säljmaterial. Du ingår i ett marknadsteam som består av tre personer. Rollen är placerad på huvudkontoret i Göteborg, Hjällbo och du rapporterar till Marknadschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvarig för produktion, uppdatering och beställning av S:t Eriks marknadsmaterial, t ex. prislistor, broschyrer, prover och presentationsmaterial
• Utveckla kanalspecifik kommunikation i digital media
• Producera innehåll för annonsering på digitala kanaler
• Projektleda och koordinera marknadsaktiviteter som tex mässor och andra events
• Uppdatera nyheter och innehåll kopplat till S:t Eriks internkommunikation
• Skriva säljande copy för våra olika produkter och målgrupper
• Projektleda marknadsaktiviteter tillsammans med byråer och andra leverantörer
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har minimum två års erfarenhet av för tjänsten en relevant roll och du tycker om att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och med öga för detaljer.
• God kunskap av Adobe Sviten (Photoshop och InDesign)
• God erfarenhet av CMS verktyg
• God kunskap och intresse av text/copy och bild
• God kunskap om hur man skapar av SEO-anpassat innehåll
• Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics
PERSONLIGT
Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen.
ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar md rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se Kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller johan.sjoberg@yourtalent.se för vidare information.
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt