OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholmsmässan söker en marknadskoordinator som brinner för digital kommunikation, har ett starkt eget driv, ett tydligt redaktionellt tänk och en förmåga att göra verklighet av goda idéer. Du har kunskap inom marknadsföring och kommunikation och vill arbeta med redaktionellt innehåll i digitala kanaler.
Om rollen
I rollen ingår att initiera och vara delaktig i den kreativa processen med att skapa och publicera content för social media, webb och nyhetsbrev. Du arbetar med att analysera och optimera innehåll för tydliga resultat, vilket innebär att du arbetar självständigt med att planera, producera och publicera engagerande content för våra event.
Som person har du ett stort intresse för design och inredning, klarar av att arbeta i ett högt redaktionellt tempo och brinner för innehåll. Du gillar att ligga steget före och håller koll på vad som händer i branschen för att hitta nya infallsvinklar och engagerande berättelser för våra kanaler.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Skriva texter för webb och sociala medier (primärt på engelska men även svenska)
- Skapa och skicka nyhetsbrev
- Ha kontakt med formgivare, utställande företag och andra samarbetspartners för att skapa content.
- Ta fram bilder, rörligt material och texter till de digitala kanalerna
- Ta fram contentplaner för respektive event i samarbete med teamet
- Stötta vid kampanjarbete i digitala kanaler
- Utveckla och förbättra kommersiella format, koncept och nya marknadsföringsinitiativ
Kvalifikationer
Du behöver ha god initiativförmåga och vet vad som engagerar här och nu, både i tryck och digitalt. Som person är du kreativ, orädd, social och trivs med att arbeta i team med högt tempo. Du har ett öga för färg och form samt ett kreativt sinne. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och har lätt för att planera och driva ditt eget arbete framåt. Du är bra på att omformulera information till kraftfulla budskap som passar olika målgrupper och kanaler.
Vi ser gärna att du som söker har/är:
- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation.
- Erfarenhet av arbete från digital redaktion eller arbete med marknadskommunikation.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Goda kunskaper i bildhantering och relevanta plattformar för webbpublicering och sociala medier
- Kunskap och erfarenhet av fotografering, film och enklare redigering för sociala medier
- Meriterande om du har erfarenhet av webpublicering
- Meriterande om du har kunskaper i Salesforce Marketing Cloud eller liknande verktyg för epostmarknadsföring
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en positiv kraft att räkna med. Vi tror att du har ett lösningsorienterat arbetssätt, är prestigelös, stresstålig och tycker om att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för design och inredning, tycker om att tänka nytt och gillar att skapa nya kontakter och samarbeten. Du tycker om struktur, planering och genomförande samt är duktig på att optimera insatser löpande. I din roll kommer du arbeta med innehåll till de digitala kanalerna dedikerat för Stockholm Furniture & Light Fair och Stockholm Design Week. Din roll ingår i ett marknadsteam tillsammans med en övergripande marknadsansvarig, en digital marketing specialist samt en marknadskoordinator som primärt arbetar med Formex digitala kanaler.
Vi ser fram emot din ansökan!
Tjänsten är på heltid med årsarbetstid, du kommer att vara placerad i våra lokaler i Älvsjö. Vi tillämpar provanställning.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Chicie Lindgren Affärsområdeschef Stockholm Design Events, e-post chicie.lindgren@stockholmsmassan.se sista ansökningsdag är 31 augusti, urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Stockholmsmässan
Stockholmsmässan är Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. I över 75 år har vi arrangerat mässor och event som inspirerat, bidragit med kunskap och skapat affärer. Årligen arrangeras inspirerande event i olika kategorier för alla smaker. Det personliga mötet är grunden för vår kommunikation som människor. Det finns inte något som kan ersätta det. Det gäller allt från oväntade möten på stan till stora organiserade event med tiotusentals deltagare.
Det är där vi på Stockholmsmässan kommer in. Vi älskar möten - alla sorters möten. Därför är vi experter på att arrangera, planera och skapa just möten som gör skillnad. Både i det stora och i det lilla. (https://www.stockholmdesignweek.com/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedin
0730-565554
Alexander Sellman
+46707494472
Alexander Sellman
Cecilia Henningsson