OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som Marknadskoordinator på Svensk Byggtjänst kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor i Performance Marketing-organisationen. Ditt största ansvarsområde kommer vara att löpande genomföra marknadskampanjer på våra olika digitala plattformar; sociala nätverk, CRM, MA och webb. Efter genomförda kampanjer kommer du analysera dem och ta fram data och göra dataanalyser baserade på vårt konverteringsramverk. Målet är att påvisa effekt av arbetet i linje med konverteringsramverket och definierade mål. Förutom arbete med att genomföra kampanjer kommer du även agera Produktionsledare för framtagning av design, copy och videoproduktion till annonser och annat marknadsmaterial. Du kommer även själv producera enklare content.
Rollen innefattar flera olika samarbetsytor inom verksamheten. Du arbetar nära Marknadsansvariga och de andra Marknadskoordinatorerna, i genomförandet av kampanjerna kommer du även arbeta tillsammans med Customer Success-organisationen, produktorganisationen och Tech-organisationerna. Du rapporterar till Head of Performance Marketing.
Exempel på arbetsuppgifter
· Använda CRM för att definiera marknadssegment och göra urval
· Sätta upp och genomföra kampanjer i sociala medier, både organiska och betalda
· Definiera, sätta upp och genomföra olika Market Automation flöden
· Enklare publiceringsarbete på EpiServer plattformen
· Stötta säljprocess med relevanta kampanjer och ABM
· Medverka i planering och genomförande av event
· Ansvara för den löpande PIC-processen (product information chaine – publicering av nya produkter på EpiServer)
Om dig
Till den här rollen söker vi dig med erfarenhet av att genomföra kampanjer på digitala plattformar, samt erfarenhet av analysarbete. Med en god analytisk förmåga hittar du relevanta findings och tar kampanjarbetet till nästa nivå. Du har en strävan av att utvecklas och håller dig därför uppdaterad på nya trender som kan vara av relevans för ditt och verksamhetens arbete framåt. Rollen innefattar flertal samarbetsytor, därför vill vi ha in en god lagspelare som med enkelhet får samarbeten att flyta på.
Våra Marknadskoordinatorer har extra god kunskap och utvecklar sin specialistkompetens inom dessa områden:
· Webb och Google Analytics
· Marketing Automation
· Content och Sociala Medier
För att lyckas på bästa sätt i rollen tror vi därför att även du besitter mycket god kunskap inom dessa områden. Vi blir extra glada om du även har kunskap i Episerver, Hotjar och kampanjverktygen på de olika sociala medieplattformarna.
Om oss
Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur och kommer arbeta på kontoret placerat i centrala Stockholm. Svensk Byggtjänst ägs av Sveriges ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar – ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Vänligen bifoga personligt brev! Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.
Varmt välkommen med din ansökan!