OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en marknadskoordinator med marknadsansvar till vår kund Dataföreningen Kompetens som tillhandahåller IT- och verksamhetsinriktade utbildningar. Är du ansvarstagande och en duktig skribent med minst ett års erfarenhet som marknadskoordinator, kommunikatör eller motsvarande? Låter det som en roll för dig är du varmt välkommen in med din ansökan – redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
På Dataföreningen Kompetens välkomnas du av trevliga kollegor med en familjär känsla och korta beslutsvägar. Här arbetar ni tillsammans i fina lokaler centralt beläget på Kungsholmen.
I rollen som deras marknadskoordinator arbetar du brett - operativt såväl som strategiskt. Du är en duktig skribent och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplex information för att på ett kreativt sätt skapa innehåll i form av pressmeddelanden, artiklar, inlägg och nyhetsbrev.
Du ansvarar för:
• Webbhanteringen - uppdatera hemsidan samt kontinuerligt arbeta med sökbarheten (SEO).
• Att kravställa mot leverantörer och byråer samt att du har många kontaktytor med samarbetspartners.
• Uppdatera sociala kanaler och producera innehåll till dessa.
• Skriva artiklar, inlägg och pressmeddelande för såväl nyhetsbrev som webb och newsroom.
• Skapa grafiskt material för både tryck och digitala kanaler
• Skapa marknadsplaner och genomföra marknadsaktiviteter med verktyg som Google Analytics
• Segmentera kunder och prospekts i CRM:et för att göra utskick av nyhetsbrev.
• Skapa certifikat och intyg för program och kurser i Indesign och epostutskick i APSIS
• Vid behov även assistera med att koordinera genomförandet av utbildningarna med hjälp av Zoom/Meet.
Arbetstider
Heltid. Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år med chans till förlängning. Arbetstid: Mån-fre, kontorstider med flex. Start i slutet på Oktober. Kontoret är centralt beläget på Kungsholmen nära Centralen.
Kvalifikationer
För att trivas och axla rollen på bästa sätt har du minst 1 års erfarenhet av en liknande roll. Du är en duktig skribent med mycket god skriftlig såväl som stilistisk förmåga. Du är van att ta fram olika typer av innehåll för webb, inlägg, nyhetsbrev och sociala medier på ett kreativt sätt. Du beskrivs troligen som initiativtagande av några och ansvarstagande av andra. Eftersom du är bra på struktur har du också lätt för att prioritera dina uppgifter och arbeta i parallella processer samtidigt. Du ser variationen som en fördel. Men att även hantera de monotona delarna och det administrativa till stor del trivs du också lika bra med.
Det här behöver du:
• Minst 1 års relevant erfarenhet av en liknande roll
• Eftergymnasial utbildning inom området på akademisk eller YH-nivå
• Goda kunskaper InDesign, Photoshop och webbpubliceringsprogram.
• Du är mycket duktig på att uttrycka dig i tal såväl som skriftligt.
• Erfarenhet av Google Analytics, Adwords samt skapa nyhetsbrev.
• Flytande svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Vi ser det som meriterande om du har arbetat i wordpress, dock ej ett krav. För att ha lättare att komma in i branschen är det även meriterande att ha branscherfarenhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
1 års erfarenhet från liknande arbete
Ansökan
2020-10-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I denna process samarbetar Dataföreningen Kompetens med Randstad. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Ronja Romano, ronja.romano@randstad.se
Om företaget
Dataföreningen Kompetens är Dataföreningen i Sveriges utbildningsbolag för kompetensutveckling inom IT-arkitektur, verksamhetsledning, förvaltningsledning och informationssäkerhet.
Varje år tar vi emot över 3 000 kursdeltagare i över 150 kvalificerade utbildningsaktiviteter, både öppna och företagsinterna utbildningar. Exempel på aktiviteter är program, kurser, konferenser och informationsmöten.
Vårt mål är att erbjuda yrkesverksamma inom IT, verksamhetsledare och affärsutvecklare marknadens bästa utbildningar. Detta uppnår vi genom att knyta till oss Sveriges ledande och tongivande experter inom IT, verksamhetsutveckling och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044