OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som marknadskoordinator har fokus på projektledning och produktion, allt från att skriva och publicera i digitala kanaler till att driva marknadsprojekt tillsammans med interna beställare till externa byråer. Rollen har många olika kontaktytor internt såväl som externt. Du är högst delaktig i olika typer marknadsprojekt med att utveckla aktiviteter/handlingsplaner, prioritera i uppgifter, genomföra och utvärdera resultatet och utveckla och förbättra de olika processerna till nästa gång. Du arbetar självständigt och strukturerat i ditt arbete och ingår i ett marknadsteam på 4 personer. Rollen är placerad centralt i Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter:
Projektledning och samordning av uppdrag/projekt inom kommunikation och marknadsföringPlanerar, producerar och uppdaterar innehåll i samtliga digitala kanaler. Innehåll i både text och bild samt rörligtPlanera, koordinera, projektleda marknadsaktiviteter mot olika kontaktytor internt och externtKontaktperson och projektledare gentemot externa leverantörer och byråerHantera behov av marknadssupport samt bistå med kommunikativt stöd och presentationsmaterial till organisationen
Så här tror vi att du är:
För att trivas i rollen är det viktigt att du har en social framtoning, är nyfiken och drivs av samarbete med kollegor och partners. Vi söker dig som är en skicklig projektledare och med en god förmåga att formulerar budskap i texter och skapar innehåll med hög kvalitet. Du är lösningsorienterad och duktig på att prioritera när flera saker ska prioriteras samtidigt. Du är van att agera rådgivare och har förståelse vår verksamhet. Vi söker en ambitiös, noggrann och lösningsorienterad person som är intresserad av att utforska nya digitala kanaler och drivs av resultat.
Erfarenhet av liknande roll inom projektledning eller marknadsföringErfarenhet av att skapa målgruppsanpassat innehåll för olika kanaler och syften, digitala och kommunikation som ger effektMeriterande med erfarenhet av Wordpress, Google Ads och Analytics, SoMe, Content Marketing & Marketing automation Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhetFlytande i tal och skrivit i svenska
Mer om oss
YrkesAkademin grundades 1997 och är idag en av Sveriges största leverantörer av yrkesutbildning för vuxna. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Åtta av tio får en anställning efter utbildning hos Yrkesakademin. Det beror på att vi samarbetar med företagen, utbildar för jobb där det saknas personal, och tar reda på vad varje deltagare behöver för att kunna lära sig på bästa sätt. YrkesAkademin består av ca 500 medarbetare med verksamhet på 50 orter i hela Sverige och i Finland. Läs mer på ya.se.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Notera att processen kommer ligga vilade under jul och nyår och att vi kommer gå igenom urvalet närmare i januari 2021.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på
johanna.nyqwist@wise.se
Välkommen med din ansökan!