OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zephyr arbetar med utveckling, byggnation och drift av projekt inom förnybar energi. Vi är aktiva från den första dialogen med markägare och lokalsamhällen till projektutveckling, finansiering, byggnation och förvaltning. Vi har lång erfarenhet från utveckling av såväl landbaserad som havsbaserad vindkraft. Vi tror på förnybara energilösningar som spelar bra tillsammans – därför är också solenergi och energilagring nya prioriterade områden för oss.
Vi har verksamhet i Norge, Sverige och på Island med huvudkontor i Sarpsborg i norska Østfold. Det svenska kontoret är beläget i Göteborg. De offentligt ägda energibolagen Østfold Energi och Vardar äger tillsammans Zephyr. Tillsammans har dessa bolag en portfölj av årlig produktion av förnybar el på över 5 TWh, främst genom vattenkraft. Vardar äger även vindkraftparker i Sverige sedan 2012.
Vill du jobba som marknadskoordinator och kommunikatör inom förnybar energi?
Här finns en möjlighet att vara med i Zephyrs tillväxt och att ta både en operativ och strategisk roll inom marknadsföring och kommunikation. På kontoret i Göteborg finns snart 20 medarbetare och du samarbetar också med kollegor i Norge.
Det operativa handlar om att ta ett ansvar för bolagets externkommunikation i olika medier. Att producera såväl bild, text som layout i underlag, gemensam kontorsadministration, att stötta i genomförandet av samråd och utställningar. Att uppdatera hemsida och digitala kanaler med aktuellt innehåll.
Det strategiska handlar bland annat om varumärkeskommunikation och att öka kännedomen om Zephyrs verksamhet. Att vara med och sätta en hållbarhetsplan och att kommunicera hållbarhetsarbete och miljöengagemang. Att beskriva och kommunicera verksamhetens bidrag i energisystemet, klimatet och det lokala samhället är strategiskt viktigt.
Företagskulturen hos Zephyr är familjär med en engagerad och positiv atmosfär. Kollegorna är experter inom sina områden och kompetensen är hög. Man är duktiga på att hjälpas åt och gör gärna aktiviteter utanför jobbet tillsammans. Du kommer att rapportera till Martin Pettersen, VD.
Checklista
Vill du:
Uppdatera och vidareutveckla innehåll på hemsida och Linkedin
Vidareutveckla dokument- och presentationsmallar, grafisk profilering och bilder
Ta fram presentationer och information kring bolaget och projekten inför möten med intressenter
Ta fram utställningsmaterial och koordinera och administrera mässdeltagande.
Samverka med bransch- och intresseorganisationer
Utveckla varumärke och hållbarhetsplan för att tydliggöra hur bolaget bla arbetar med biodiversity.
Utveckla bolagets kommunikation kring det lokala bidrag som bolaget ger kring projekt och etableringar som genomförs.
Övergripande ansvar för kontoret, stödja projektteamet i deras dialog med Stakeholders.
Bidra till och utveckla intern kommunikation och IT-verktyg att tillämpa
Ansvara för interna event och aktiviteter
Grundkunskaper för att klara jobbet.
Kan du:
Powerpoint, InDesign, Photoshop samt något videoredigeringsprogram
Skriva längre copy riktad till myndighetspersoner, företag och intressenter
Skriva kortare informativ copy för sociala kanaler (LinkedIn)
Wordpress eller liknande CMS
Koordinera och projektleda mässor och samråd
Blir du glad och intresserad när du läser den här jobbannonsen?
Välkommen med din ansökan om du vill jobba i ett litet företag under tillväxt som värnar om miljö och hållbarhet.
Frågor? Kontakta gärna Helene Hagman, 0708–204704, helene.hagman@jerrie.se, Linkedin
.