OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till svenska huvudkontoret i Stockholm/Sundbyberg, söker vi nu en marknadskoordinator för ett föräldravikariat till sommaren 2019 då vår nuvarande koordinator skall vara föräldraledig. Rollen fortsätter att bidra till utvecklingen av varumärkena Avis och Budget Biluthyrning på den svenska marknaden. Som marknadskoordinator kommer du att arbeta med marknadsföring på den svenska och delvis skandinaviska marknaden, med marknadsföring och kommunikation med våra två huvudvarumärken Avis och Budget.
Dina primära arbetsuppgifter
• Uppdaterar och arbetar med hemsidor och microsites
• Ansvarar för att producera och skicka ut nyhetsbrev samt underhålla databaser
• Ansvarar för prokuktion av material till våra uthyrningskontor och koordinering av utskick
• Medansvarig for annonsmaterial till stationer och vid kampanjer
• Ansvarar för utarbetande av material vid kampanjer
• Ansvarar för utarbetande och uppdatering av säljbrev, presentationer, POS- och broschyrmaterial m.m.
• Ansvarar för översättningar från engelska till svenska vid kampanjer
• Medansvarig för lojalitetsprogram
• Ansvarar för kommunikation genom sociala medier samt annonsering på sociala medier
• Medansvar för produktion av internt nyhetsbrev
Vi söker dig som är en serviceinriktad mot interna och externa stake holders, är socialt begåvad med goda kunskaper inom webb, layout, bildhantering samt textproduktion och översättningar (Eng/Sve). Arbetet innebär bl a att arbeta i vårt CMS system för våra webbplatser, sociala mediekanaler (annonsering samt pro/reaktivpublicering), annonsering och digitala nyhetsbrev.
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du kan hålla många bollar i luften, är flexibel, strukturerad och att du kan prioritera. Trivs du med högt tempo, är noggrann och vill ha ett arbete med frihet under ansvar så kan detta vara jobbet för dig. Vi erbjuder dig en internationell och informell miljö, i ett skandinaviskt team.
Dina kompetenser:
• Kan arbeta självständigt och under eget ansvar med många saker samtidigt, högt och lågt
• Är energisk, systematisk och strukturerad och planerar och följer upp dina mål
• Kan formulera dig på perfekt svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Är resultatorienterad, dynamisk, social och flexibel.
• Är engagerad, nyfiken och har intresse för att lära dig nya saker framförallt inom online och SoMed
• Tycker om att arbeta i team
• Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande och helst ett par års erfarenhet från en marknadsavdelning
• Är kreativ och har känsla för att skriva säljande texter till nyhetsbrev, hemsidor, säljbrev, etc.
• Har goda kunskaper i Adobe Indesign och Photoshop
• Är en erfaren användare av CMS-system
• Har erfarenhet av utskick av nyhetsbrev och att arbeta med databaser.
Avis är ett av världens starkaste varumärken, den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Fler biluthyrningskontor öppnades inom kort över hela USA och iIdag finns Avis hyrbilar i mer än 170 länder med över 5 000 uthyrningskontor, 400 000 bilar och drygt 25 000 anställda världen över. Vi har funnits i Sverige sedan 1966 och den svenska verksamheten är ett helägt dotterbolag till Avis Budget Group (ABG) som är noterat på Nasdaq börsen i New York. Vi har i Sverige drygt 120 uthyrningskontor fördelade på ett 80-tal orter över hela landet. Vår vision är att alltid försöka överträffa våra kunders förväntningar genom att sträva efter att ge det lilla extra, med andra ord – We Try Harder!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marknadschef Staffan Jansson