OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa världens bästa e-handelsupplevelse? Vi på Nordic Nest har som vision att bli världens mest älskade destination för skandinavisk design och livsstil. Som ett viktigt strategiskt steg mot det målet har vi genom förvärvet av Svenssons Möbler i Lammhult tagit ett stort kliv in i segmentet premiummöbler, och söker nu en Marknadskoordinator som ska ansvara för att skapa och distribuera innehåll för Svenssons.se i interna och externa kanaler.
Detta är en helt ny, spännande tjänst där du får all möjlighet att sätta din prägel samtidigt som du ansvarar för att driva innehållet på Svenssons.se till full potential.
Om rollen;
Som Marknadskoordinator arbetar du med grafisk design samtidigt som du får tillämpa dina tekniska färdigheter för att producera innehåll och implementera detta i Svenssons kanaler. Du ansvarar för att skapa konsekvent och högkvalitativt innehåll som attraherar våra kunder. Du kommer tillsammans med marknadsansvarig på Svenssons att arbeta fram koncept och kommunikation för årets olika säsonger och högtider.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
Utforma och skapa nyhetsbrev med mål att öka CTR, konvertering och försäljning.
Utforma och skapa upplägget för våra startsidor och kampanjsidor genom att ta fram bildmaterial och banners med mål att öka CTR, konvertering och försäljning.
Kommunicera med vår publik i sociala medier på ett sätt som är entusiasmerande, hjälpande, relevant och rätt i tiden.
Bevaka och svara på kommentarer och reaktioner som rör innehåll i våra sociala medier samt aktivt delta i andra för målgruppen relevanta konversationer i sociala medier.
Tar fram layout till nya typsidor och liknande innehåll för Svenssons.se.
Analysera och utvärdera material som skapats för att säkerställa en bra kundupplevelse och förbättra de KPI:er som ligger inom ramen för rollen. Alltid med fokus på att vara med och skapa världens bästa kundupplevelse.
Håller dig uppdaterad och agera på trender och nyheter inom ditt område samt E-handelsbranschen.
Arbeta för att alltid förenkla kundresan och förbättra kundupplevelsen i alla våra kanaler.
Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har ett mycket kreativt sinne med känsla för färg och form, samtidigt som du har ett affärsmässigt tänk och gillar att driva dina egna projekt. Du är tävlingsrinriktad och motiveras av att överträffa förväntningar och alltid sträva efter att leverera ett lite bättre resultat än gårdagen. Du gillar att arbeta i en miljö som präglas av ett högt tempo med hög förändringstakt och har förmåga att fatta egna beslut och ta initiativ. Då du kommer att arbeta i olika team och mellan avdelningar och varumärken ser vi att du har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att anpassa dig till nya situationer och sammanhang. Inte minst triggas du av variationen att få bygga från grunden och starta på ett tomt blad, likväl som du kan ge dig in i befintligt material för att t ex byta ett block i ett nyhetsbrev.
Vi tror att du har en utbildningsbakgrund inom relevant område, men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Du har tidigare erfarenhet från att självständigt driva projekt och arbeta kreativt.
Vidare ser vi att du har en stark kommunikationsförmåga och goda kunskaper i Adobe Creative, samt kan arbeta obehindrat i Photoshop, Indesign och Illustrator. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet inom grafisk design eller bildhantering. Tidigare erfarenhet av att jobba med att skapa engagerande och konverterande innehåll för e-handel eller tidigare erfarenhet av att jobba med nyhetsbrev och e-postutskick är meriterande.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Erik Öjner, Chief Customer Experience Officer på erik.ojner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!