OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Är du en projektledare med kompetens inom onlinemarknadsföring, e-handel och grafisk produktion?
Du kommer att jobba i ett litet team, nära verksamhetens personal och platschefer. Att vara samarbetsvillig, flexibel, serviceminded och bidra med positiv energi är därför viktigt. Vi är en organisation i tillväxt, därför är ett öppet sinne för förändring nödvändigt för att trivas.
Arbetsuppgifter
Hermods söker nu en Digital Marknadskoordinator till vår marknadsavdelning för att jobba specifikt med våra Yrkeshögskolor och med en ny verksamhet som vänder sig till privat- och företagsmarknaden där vi du då blir ansvarig för vår webbutik. Du rapporterar direkt till Marknads- och Kommunikationschef.
Vi söker dig som brinner för projektledning, kommunikation, försäljning och digital marknadsföring, som vill jobba operativt och som tycker om att samarbeta och stötta verksamheten i marknadsfrågor. Du är en stjärna på att formulera säljande och informativa texter, producera snyggt marknadsmaterial och driver digitala kampanjer med mycket goda resultat. Du hänger med i digitala trender och älskar att ligga i framkant när det gäller SEO, SEM, webbanalys och marknadsföring via sociala medier.
• Arbeta med löpande operativt marknadsarbete samt planera och genomföra projekt, kampanjer, mässor, event m.m. i syfte att fylla utbildningarnas platser.
• Hålla vår hemsida och studiekanaler uppdaterade med korrekt information.
• Utveckla vår hemsida innehållsmässigt.
• Producera grafiskt marknadsmaterial såsom flyers, produktblad, banners, printannonser m.m – allt inom ramen för vår grafiska profil.
• Driva våra kanaler inom sociala medier, Facebook och Linkedin och utveckla vår närvaro i dessa.
• Hålla i aktivitetsplaner, genomförande, projektledning och uppföljning för att säkerställa att vi maximera de insatser vi gör.
• Arbeta med SEM (Google Adwords, Facebookannonsering), samt olika typer av epostmarknadsföring.
• Producera video/rörlig bild i marknadsföringssyfte (informera, inspirera och engagera).
• Inköp av annonsering etc.
• Arbeta med varumärkesbyggande aktiviteter som PR, press etc.
Kravprofil
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, information, digital kommunikation eller motsvarande (universitet eller YH-utbildning)
• Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift (gärna kunskaper i copywriting/säljande texter)
• Mycket goda kunskaper om digital marknadsföring, SEO, SEM, samt sociala medier
• Goda kunskaper i Officepaketet, Photoshop och InDesign samt öga för färg och form
• Meriterande; erfarenhet av att arbeta i CMS system
Egenskaper:
• En kreativ doer med driv som kan arbeta självständigt, är pålitlig och håller deadlines.
• Serviceminded, ödmjuk, flexibel, stresstålig och samarbetsvillig.
• Kunna projektleda större projekt, ha många projekt igång samtidigt och arbeta strukturerat.
• Tar egna initiativ och tar ansvar för att hela tiden utveckla sina arbetsuppgifter/ansvarsområden
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan!
Varaktighet/Arbetstid: Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående.
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Stockholm.
Kontakt: Anna Bergstedt, Marknads- och Kommunikationschef, anna.bergstedt@hermods.se
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega och Unionen/SI.